Jump to content

Vi skulle på ferie...


Faxe

Recommended Posts

Prøver og sette ord på mine følelser den siste uke....

 

Vi skulle på ferie...

 

Det begynte dårlig:

-Skulle dra på en uke hytte ferie med bil på søndagen (pga sliping av parkettgulv hjemme),da jeg skulle hente bilen på p.plassen,så startet den ikke.Hmm,neivel og tok en del telefoner for og finne ut om noen kunne hjelpe meg.Omsider ut på kvelden kom den gode sameritaner (som jobber på MB verksted) og fikk fixet problemet (ny fordeler og rotor).Ok,bra vær så vi tok en badedag hjemme da vi bor ved sjøen midt i trondheim.Det ble en fin dag allikevel med midtnattbåttur til munkholmen. Mandagen,tirsdagen og onsdagen ble topp hytteliv med grillings og sene kvelder på svaberget og så de fine båtene som cruiset forbi,og vi tenkte at vi har jo også en sånn båt hjemme.Planen var at vi skulle hjem til lørdagen og sette på plass alle møblene i et "nytt "hus.Deilig.

-Tordag........... jeg hørte telefonen ringe,og min kone kom ut på terassen likbleik: Båten er sunket ved kai!!!!!! HÆ,ved kai??Hvordan??? Jeg prøvde og holde hodet kaldt,og ringte forsikringsselskapet.

Der fikk jeg vite at kun kasko dekker druknet båt...........

Som en førstereis jeg er så har jeg jo bare bestilt en forsikring UTEN og vite hva jeg bestilte.....

Da ringte jeg redningsselskapet og fikk vite at de dekker kun båt i nød ute på havet og ikke til kai..

Nå ble jeg virkelig fortvilet,tok en drøss med tlf, for og konstantere at det er ferietid på alle verksteder og ingen kunne bista med førstehjelp på motoren når jeg fikk den opp.

Viking redningstjeneste tok oppdraget med lastebil,kranbil og dykker.De tok også førsthjelp med spylig og konservering av motor.

Nå er jeg virkelig langt nede... :nonod:

Jeg hadde pusset og gnikket i hele sommer og alt var perfekt for en topp båtsommer.Nå har jeg i 2 dager nå spylt og spylt og tømmet diesel i motor,så i morgen skal jeg prøve og få fyrt han opp.

Mandagen må jeg ta det tunge skrittet og gå til banken for et lån....

 

PS:prøvde og avbestille sydenturen,men neida...Avbestilligsforsikring dekker kun sykdom...

 

Det var den sommer 2005

Link to post
Share on other sites

Gud bedre! Jeg har deppa noen dager etter at jeg skadet ror og propell på et skjær og måtte sette MorMajor på land! (Se hjemmesiden for mer info) :cryin:

Men din historie slår det meste! Jeg føler med deg. Og så lurer jeg fælt på hvordan båten kunne synke ved brygga.....?

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Gud bedre! Jeg har deppa noen dager etter at jeg skadet ror og propell på et skjær og måtte sette MorMajor på land! (Se hjemmesiden for mer info) :cryin:

Men din historie slår det meste! Jeg føler med deg. Og så lurer jeg fælt på hvordan båten kunne synke ved brygga.....?

 

mvh

ter-av

<{POST_SNAPBACK}>

Det vet vi ikke ennå.Jeg konsetrere meg med motoren først,så kommer vi til drevet.

Og jeg regner med at svaret ligger der (280 drev).

Link to post
Share on other sites

Er det noen som kan ha en formening over hvor vannet kunnet strømme inn?

 

Jeg har et 280 drev og ikke bunnventil.

 

Hva er svakheten på disse drev?

 

Jeg fikk fyrt opp motoren i går og den startet uproblematisk og gikk fint.

 

MVH

 

Faxe

<{POST_SNAPBACK}>

Nå er ikke jeg noen ekspert, men har hørt at belgen må byttes ganske ofte på dette drevet. Har et slikt selv så tiden vil vise...

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

selv om belgen er gåen, så skal vannet igjennom 2 simringer først... har du sjekket alle gjennomføringer?

<{POST_SNAPBACK}>

Da er drevet reparert og det som kan skiftes er skiftet.Og konklusjonen er at drevet ikke var årsaken.

 

Og jeg står som et spørsmålstegn?

 

Ikke vet jeg.

 

 

-Ble den hektet opp av fiskebåten som ligger foran meg på kaia?

-Er det noen som har snurret tauet opp foran?

 

Rart......

Link to post
Share on other sites

I dag hentet jeg båten fra Havna Båtservice i Stjørdal,og er fornøyd med tilstanden med den.

Fikk skryt over hvor bra tilstanden på motoren og båten generelt.

Turen til Trondheim gikk greit i solskinn og fikk en snev av båtglede igjen.(å ja,den har vært borte lenge nå)

Jobber nå med og montere nye instrumenter(alle) og cd anlegg.

Ellers så skal jeg prøve og klargjøre den til fredagen så vi i sambandteamet i offshore VM kan disponere den mellom slagene.

Skal skifte skummadrasser,olje(for 3 gang),ledningsnett og nedvaskes til torsdags kveld(phu).

Gjett om hu hjæm er lei av båt.... :lol:

 

Faxe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...