Rakkis Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 (edited) Hallo- forsøker meg på å søke litt hjelp her. jeg har en tohatsu 5hk fra 2010 der girhendel har knekt og må byttes. Så langt jeg kan se så må motoren på en eller annen måte åpnes for å komme til. Er det noen som har noen tips/ guidelines eller andre erfaringer med ett slikt problem? håper på kjapt svar.. Takk Edited August 11, 2017 by Rakkis (see edit history) Quote Link to post
dieselfan Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Flotte bilder! Uff, dette ser mer omfattende ut enn jeg først trodde. Beklager men denne er for ny for meg. Er den lik noen av de andre merkene? Quote Link to post
Sjøvind Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 Var en beskrivelse av akkurat en slik reparasjon i Båtmagasinet for en tid siden. De laget en ny gearhendel av en aluminiumsprofil som de festet til restene av den gamle. Du kan jo ringe og høre om du kan få kjøpe et blad av den aktuelle utgaven. Quote Link to post
ivar Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 gjorde samme operasjon på en yamaha 4hk her i sommer. Måtte skru av powerhead osv, men ingenting som ikke kunne gjøres med en 10mm fastnøkkel. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Rakkis Posted August 12, 2017 Author Share Posted August 12, 2017 Rakkis skrev for 16 timer siden: Hallo- forsøker meg på å søke litt hjelp her. jeg har en tohatsu 5hk fra 2010 der girhendel har knekt og må byttes. Så langt jeg kan se så må motoren på en eller annen måte åpnes for å komme til. Er det noen som har noen tips/ guidelines eller andre erfaringer med ett slikt problem? håper på kjapt svar.. Takk Da er jobben gjort. Takk til Ivar som satte meg på sporet. Hadde først skrudd løst alt og tenkte det var enkelt å få løst powerhead'n, men den satt godt fast i pakningen. 8 skruer holdt den. 6 fra undersiden og to inni. Måtte selvsagt skru løst alt accessoriet som bensinslanger, kabler, chocken, gasswirer etc etter removal av powerhead satt det en enkel skrue gjennom hendelen på innsiden av stammen. legger ved noen bilder slik at andre kan se ved behov.. takker Quote Link to post
Recommended Posts