Jump to content

Gassbrenner i åpen båt - sikkerhet


jotto

Recommended Posts

Pinkvin skrev for 10 timer siden:

 

Har aldri opplevd tull med flaskene men tar alltid vare på plasthetta og setter den på etter bruk sånn at flaska ikke kan tømmes ved at spissen trykkes inn. 

 

Og så ruster flaskene utrolig kjapt. Har måtte kassere et par flasker før de var tomme. Har de jeg ikke bruker i en vanntett sekk i et drenert dekksrom. 

 

Det er nok en helt ok løsning Pinkvin..

 

Men for ordens skyld, bare husk at vanntett ikke er det samme som gass tett, i andre sammenhenger..

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev for 8 timer siden:

 

Det er nok en helt ok løsning Pinkvin..

 

Men for ordens skyld, bare husk at vanntett ikke er det samme som gass tett, i andre sammenhenger..

 

 

Ja det er egentlig to formål. Iom at disse flaskene ruster i filler så lett så må de lagres vanntett, pluss at jeg kjapt vil kjenne lukt om en av flaskene i sekken lekker når jeg åpner. 

 

Så det er litt "multipurpose", som det heter på godt norsk :-) 

---

Jeg er litt "nazi" på gass. Møtte for en del år siden en kar som blåste av seg fingrer og tær ++, pluss ca 50% av huden i en båt for en god del år siden. Båten ble blåst i filler. Pur flaks at han overlevde og vanvittig mye smerte over veldig lang tid for å få noe som lignet et levelig liv etterpå. Det gjorde inntrykk. Så jeg prøver å holde litt orden på den fronten ;-) 

 

 

Link to post
Share on other sites

Joltus skrev for 22 timer siden:

Det har vel vært en del tull med disse flaskene? Lekkasjer etc. Uten at eg har noen kilder på det. Var bare en som solgte de til meg ene gange som nevnte på noe. At eg måtte følge med at de tettet etter bruk.

 

Men BT varianten kobler fra gassflasken automatisk når du pakker den ned, så det er solid pluss.

 

Hadde en slik i bilen da jeg kjente det luktet propan. Åpnet bagasjeluken og hørte det lakk propan. Denne var pakket ned i boksen sin og gassflasket var koblet av. Undersøkte ikke hva det var som gjorde det, luftet bare litt og rettet på boksen så stoppet det. I båt ville jeg fjernet gassflasken helt fra brenneren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...