Grønnskollingan Posted August 13, 2017 Share Posted August 13, 2017 Hei, lurte på om noen har noe tips om hvor jeg bør kjøpe en samleteine til krabbe. Hvor får man den rimeligste prisen til en samleteine på 75cm lang, til 100cm lang? Har allerede en, men den begynner og bli for full med krabbe, og kommer til å få enda mer krabbe senere., Link to post
Erik Posted August 13, 2017 Share Posted August 13, 2017 (edited) Skittentøykurv i plast med lokk. Koster ca 50,- på type europris butikk. Du må lage noe å binde på lokket med da. alternativt : bruk en plastikk fiskekasse om du får tak i, og skru på tre lokk som du lager selv. ps : krabbefagst er ikke ot :-) Edited August 13, 2017 by Erik (see edit history) Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Grønnskollingan Posted August 13, 2017 Author Share Posted August 13, 2017 Ok takk for tipset ?? nå har jeg 30 krabber i en samleteine som jeg har laget selv i plastikk. Det er flere krabber som har mistet klørne fordi de har slåst, har mye tang og tare i men det hjelper ikke, funker det å mate dem?. Link to post
Krabbebua Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Hei Du må klippe begge de store klørne, den delen av kloa som beveger seg av den ytterste svarte delen, vist det svarte er 2 cm klipper du sirka 1/2 cm, du må ikke klippe for mye da kan krabben dø (Som de sier sa blør krabben). dette vil hjelpe att de ikke er så ivrig for og slåss. Det hjelper ikke med tang for at det ikke skal skade hverandre. Du må passe på at det ikke kommer for grunt, det er mye fersk vann på denne tiden med mye regn Link to post
Krabbebua Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Hei En type samle teiner som du kan bruke er bruke fiske kasser som fiskeren bruker Lag et lokk slik de bruker på gamle tre teiner med tre spiler. Link to post
NilsPils Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Det der med å klippe av litt av kloa var nytt for meg. Mener ellers (har lest) at du kan ta et lite stikk med en spiss kniv for å lamme kloa, men vet ikke helt hvordan. Skulle gjerne hatt et tips med bilde. Nå er det snart hummersesong, og da følger det med mye stor krabbe. Krabbene lar jeg gå i samleteine (kjøpt ferdig) og mater dem med knust blåskjell. Jeg inbiller meg at de blir bedre når de har blitt foret en stund (?). Når det blir for mye krabbe knuser jeg noen av kroppene til mat til hummer og krabbe i samleteinene og tar med klørne hjem . . . Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts