TGR Svart 21.August.2017 Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 Her i fjorden, ved Stathelle, var det tildels litt løssluppen jippi-stemning med scootere tidlig i sesongen. Men nå syntes jeg det har stabilisert seg på et roligere nivå. Men jeg syntes fremdeles at det burde være krav til spesifikk opplæring / sertifikatplikt på scootere, mtp fartsressursene. Vannscootere kan jo sammenlignes med motorsykler, av de sterkeste og raskeste som finnes. De kan man ikke bare ta i bruk med moped-sertifikat. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 21.August.2017 Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 Lingefan skrev for 2 timer siden: Om man stemmer Rbeiderpartiet har de sagt at de skal forby vannscootere. Har de det? Har du en link? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.August.2017 Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 1 hour ago, TGR said: Her i fjorden, ved Stathelle, var det tildels litt løssluppen jippi-stemning med scootere tidlig i sesongen. Men nå syntes jeg det har stabilisert seg på et roligere nivå. Men jeg syntes fremdeles at det burde være krav til spesifikk opplæring / sertifikatplikt på scootere, mtp fartsressursene. Vannscootere kan jo sammenlignes med motorsykler, av de sterkeste og raskeste som finnes. De kan man ikke bare ta i bruk med moped-sertifikat. Helt enig i at opplæring på både vannskuter og båter som går over 40 knop bør være obligatorisk! De fleste har vel gått lei på sensommeren! Jeg prøvde en Seadoo med 300hk i sommer, og jeg skjønner at dette i aller høyeste grad kan missbrukes og at det kan få fatale følger ved feil bruk! Jeg har erfaring både med R motorsykel og kjørt heftige snøskutere! Den var fult på høyde!! Man må vite hva man holder på med med slikt redskap! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.