Jump to content

Fasit: Hvordan opplevde vi sommeren med frislipp av VannSkutera?


Bay_liner

Recommended Posts

Her i fjorden, ved Stathelle, var det tildels litt løssluppen jippi-stemning med scootere tidlig i sesongen. Men nå syntes jeg det har stabilisert seg på et roligere nivå.

 

Men jeg syntes fremdeles at det burde være krav til spesifikk opplæring / sertifikatplikt på scootere, mtp fartsressursene. Vannscootere kan jo sammenlignes med motorsykler, av de sterkeste og raskeste som finnes. De kan man ikke bare ta i bruk med moped-sertifikat.

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, TGR said:

Her i fjorden, ved Stathelle, var det tildels litt løssluppen jippi-stemning med scootere tidlig i sesongen. Men nå syntes jeg det har stabilisert seg på et roligere nivå.

 

Men jeg syntes fremdeles at det burde være krav til spesifikk opplæring / sertifikatplikt på scootere, mtp fartsressursene. Vannscootere kan jo sammenlignes med motorsykler, av de sterkeste og raskeste som finnes. De kan man ikke bare ta i bruk med moped-sertifikat.

Helt enig i at opplæring på både vannskuter og båter som går over 40 knop bør være obligatorisk!   De fleste har vel gått lei på sensommeren!   Jeg prøvde en Seadoo med 300hk i sommer, og jeg skjønner at dette i aller høyeste grad kan missbrukes og at det kan få fatale følger ved feil bruk!  Jeg har erfaring både med R motorsykel og kjørt heftige snøskutere!  Den var fult på høyde!!  Man må vite hva man holder på med med slikt redskap!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...