Jump to content

Turbotrykk mercruiser 2 bar, for mye?


KarmaZ

Recommended Posts

Om du har måler så kan du bruke motoren til ca 1 bars overtrykk. Der skulle wg normalt åpnet. Som alle sier her. Ventil som skal bypasse eksos utenom turbin åpner ikke.

 

kjører du med for høyt ladetrykk vil trykket inne i sylinder bli alt for høyt. Kompresjons trykket vil stige fra 100 til 150 bar. Dette kan gi lagerskader, stempel skader, toppakning osv. 

Link to post

2 bar er for mye.

Mener oppgitt max trykk er 17psi, d.v.s. 1,17.

På min med turbotrykkmåler ligger jeg på ca 1,1-1,2 på max.

Max trykk får jeg ved hurtig akselrasjon og ved relativt  høyt turtall, på husken over ca 3800 rpm.

 

Sjekk om instrument er riktig. Deretter om wastegate lar seg åpne. Om du tar av e-låsering ved ledd inn på turbo skal aksel til wastegate kunne dreies lett. Sjekk også for lekkasje på slange inn til aktuator for wastegate.

 

@KarmaZ Er det leddet du markerte på bildet som kan kobles av. Er akslingen derfra inn i turbo som kan smøres. Selv gir jeg det en dusj WD40 om høsten.

 

 

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...