Jump to content

Gearboksproblem, Newage, PRM 310


kapptein

Recommended Posts

Vi har en hydraulisk gearboks (fra Newage, PRM 310). Da jeg i går hørte bankelyder fra propellakslingen og fant slark i gearboksen (på ett bestemt punkt når akslingen dreies manuelt med gearet i FRI), åpnet jeg i dag et lokk for å se om tannhjulene skulle ha skader. Fant ikke noe, rørte ikke noe, men dreide litt på akslingen.

Skrudde lokket på igjen - og da hadde gearet satt seg i "nødposisjon"!!!! :cryin:

Dvs at gearet står låst "FOROVER" (skal kunne brukes som nødprosedyre hvis hydraulikken svikter).

Og nå finner jeg ikke ut av å få den til å fungere normalt igjen!

Ser med skrekk og gru fram til å måtte skru hele denne store og kompliserte saken fra hverandre!

Link to post
Share on other sites

Takker for svar, jeg trenger all informasjon jeg kan få.

For hvis gearboksen må ut, er jeg nødt til å skjære hull i stålskottet aktenfor maskinen for å trekke propellakslingen tilbake, samt løsne hele maskinen fra labbene og "spette" den forover. Ellers blir det ikke nok plass til å frigjøre boksen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...