Jump to content

Bruce-kopi anker lander nesten alltid på siden, har andre samme erfaring/evt. løsninger?

nomen

Recommended Posts

Ja, det legger seg på siden,  med det resultat at det bare er en "finne" som graver seg ned.

Jeg har ikke mistet festet noen gang,  men hadde jo helst sett at det la seg riktig hver gang, og graver seg ned med begge "finnene".

Jeg bruker 6 mm kjetting,  og ankeret er på 10 kg.

Kan det være at det er en kopi som gjør dette?

Noen som har tips/erfaringer? 

Det er på hard sandbunn jeg har hatt mulighet til å observere dette, det kan jo ha noe med det å gjøre.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Bigmac skrev Just now:

Kjører du ankeret fast da? Evt stramme med vinsj, så slippe litt ut igjen? Hvis ankeret bare dumpes så får det ikke nødvendigvis tak. 

Ja såklart, men det er da jeg opplever at det ligger på siden og blir dradd sidelengs langs bunn, og bare en "finne" graver seg ned.

Det er vel ikke så mange måter å legge ut ett anker på, annet enn å slippe ut kjetting?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Er ikke alle Bruceanker såkalte Brucekopier da? Jeg tviler vel uansett på om en eventuell original Bruce er nevneverdig forskjellig fra kopien, men dette spiller vel liten rolle om den lander på siden så lenge det fester seg. Og det vil det nesten alltid gjøre. 

Men dersom du ønsker å unngå at ankeret lander på siden, så kan du kjøpe Rocna. Dette retter seg uansett opp. 

Det har vært produsert mange elendige kopier av Bruce. Et jeg hadde var så elendig at jeg kjørte det på fyllinga, ville ikke engang gi det bort. Kopiene som er på Hulda nå, graver seg ned uten problem (20 kg). 

Den dagen brucekopien min svikter, skal jeg kjøpe meg noe annet. Jeg forlanger ikke mer av et anker enn at det henger fast slik at båten blir liggende.

Redigert av Hulda (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...