Jump to content

strømproblemer - Yamaha 85hk


rææser

Recommended Posts

Skulle i dag fyre igang min 85mod yamaha 85hk. dro den på starteren noen sekunder, men så ble det pluttselig helt dødt. får ikke engang brukt tilten som tidligere har fungert fint når tenningen er på. tidligere, altså i fjord, hadde jeg noen ganger problemer med å stoppe motoren ved å skru av tenningen, og ettersom tilten også nå har blitt stille er det kanskje selve tenningsmodulen som bør byttes kanskje? setter stoor pris på litt hjelp. :smiley:

 

Har nå pusset og sparklet på spreng i 2 uker for å få båten klar, men nå vil altså ikke motoren heller.:headbang:

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med lading av batteri, god kontakt på batteripolene..

 

Ville startet med dette, eller er det gjort......

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

jada, har god kontakt og kan måle strøm inn på motoren.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har ingenting med saken å gjøre. At du kan måle STRØM tviler jeg på, ettersom starteren går nekter gå rundt. Men spenning har du nok. Allikevel kan det hende at kontakten er for dårlig til å overføre nok strøm, og "shorter ut" når du vrir på startnøkkelen.

 

Full sjekk av alle koblingspunkter er påkrevet, før videre vei stakes opp..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hei.

Ser du har målt strømmen inn på motoren. Vet ikke hva du legger i det, da du ikke forteller hva resultat du fikk av målingen.

 

Du bør måle spenningen på batteriet mens du kjører starteren.

1. Er spenningen dårlig, lad batteriet.

2. Var spenningen bra, ta samme måling på starter.

3. Dersom spenningen er dårlig på starter, sjekk batteribryter og andre koblinger på vei til batteriet.

 

Du kan jo også måle spenningen mens du bruker tilten.

Link to post
Share on other sites

sikkring var det første jeg tenkte på også, men har da ikke funnet noen enda. batteriet er nyladet, men vet ikke hvor godt det er fordet. Men da allt stoppet gikk starteren veldig raskt og fint og tydet ikke på svak strøm. Skal ut å sjekke og måle litt mer nå. Takk for svar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...