rææser Startet 9.Juli.2005 Del på Facebook Startet 9.Juli.2005 Skulle i dag fyre igang min 85mod yamaha 85hk. dro den på starteren noen sekunder, men så ble det pluttselig helt dødt. får ikke engang brukt tilten som tidligere har fungert fint når tenningen er på. tidligere, altså i fjord, hadde jeg noen ganger problemer med å stoppe motoren ved å skru av tenningen, og ettersom tilten også nå har blitt stille er det kanskje selve tenningsmodulen som bør byttes kanskje? setter stoor pris på litt hjelp. Har nå pusset og sparklet på spreng i 2 uker for å få båten klar, men nå vil altså ikke motoren heller. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
880 Svart 9.Juli.2005 Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 Hvordan er det med lading av batteri, god kontakt på batteripolene.. Ville startet med dette, eller er det gjort...... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post Share on other sites More sharing options...
rææser Svart 10.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 jada, har god kontakt og kan måle strøm inn på motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 jada, har god kontakt og kan måle strøm inn på motoren. <{POST_SNAPBACK}> Det har ingenting med saken å gjøre. At du kan måle STRØM tviler jeg på, ettersom starteren går nekter gå rundt. Men spenning har du nok. Allikevel kan det hende at kontakten er for dårlig til å overføre nok strøm, og "shorter ut" når du vrir på startnøkkelen. Full sjekk av alle koblingspunkter er påkrevet, før videre vei stakes opp.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 Hei. Ser du har målt strømmen inn på motoren. Vet ikke hva du legger i det, da du ikke forteller hva resultat du fikk av målingen. Du bør måle spenningen på batteriet mens du kjører starteren. 1. Er spenningen dårlig, lad batteriet. 2. Var spenningen bra, ta samme måling på starter. 3. Dersom spenningen er dårlig på starter, sjekk batteribryter og andre koblinger på vei til batteriet. Du kan jo også måle spenningen mens du bruker tilten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kermit Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 Hadde et lignende problem på min 90 hk, for et par år siden. Da var det en glass-sikring som var røket. Den var montert på en av kablene som går opp fra hovedstrømkabelen på venstre side av motoren når du ser den fra båten. Kermit Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rææser Svart 10.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 sikkring var det første jeg tenkte på også, men har da ikke funnet noen enda. batteriet er nyladet, men vet ikke hvor godt det er fordet. Men da allt stoppet gikk starteren veldig raskt og fint og tydet ikke på svak strøm. Skal ut å sjekke og måle litt mer nå. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rææser Svart 11.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2005 Da har allt ordnet seg og jeg er klar for vannet i dag var som mange mistenkte en kobling med dårlig kontakt, i mitt tilfelle pga irr. Men det ene tiltreleet hadde gått fyken så det er nå rimelig tungvint å justere motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.