Jump to content

Båtfolk på Internett


Syvert

Recommended Posts

Bra!

 

Og nå mangler bare en tydelig link med logo øverst til høyre på forsiden(!) :seeya:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Bra!

Og nå mangler bare en tydelig link med logo øverst til høyre på forsiden(!) :lol:

Lars H.

Siden KNBF-siden ligger på Båtmagasinets server, har jeg nok strukket strikken langt nok som jeg har!  :seeya: Ellers skulle jeg gjerne lagt inn både logo og link. Derfor min lille oppfordring til dem som kan gjøre det!  :wink:

Hilsen Jan

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Siden KNBF-siden ligger på Båtmagasinets server, har jeg nok strukket strikken langt nok som jeg har!  :wink: Ellers skulle jeg gjerne lagt inn både logo og link. Derfor min lille oppfordring til dem som kan gjøre det!  :lol:

Hilsen Jan

Til Jan:

 

Men hvorfor ikke flytte siden? Flere har stusset over dette opp gjennom tidene, og det måtte vel vært bedre å hatt den liggende på et mer nøytralt sted? Det koster ikke stort å leie plass til en slik side idag. Du kommer langt for 100 kroner pr mnd, og med et budsjett i flere mill. klassen burde dere vel kunne få til det?

 

Ta  event. kontakt på IM hvis du vil diskutere dette.

 

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Siden KNBF-siden ligger på Båtmagasinets server, har jeg nok strukket strikken langt nok som jeg har!  :seeya: Ellers skulle jeg gjerne lagt inn både logo og link. Derfor min lille oppfordring til dem som kan gjøre det!  :wink:

Hilsen Jan

Skjønner ikke helt "krangelen" mellom Båtmagasinet og Baatplassen.no.  Vil jo tro at det er mange av oss som frekventerer denne siden som også gleder seg til hver utgave av Båtmagasinet.  Abbonerer selv på dette utmerkede bladet.

Link to post
Share on other sites

Til Jan:

Men hvorfor ikke flytte siden? Flere har stusset over dette opp gjennom tidene, og det måtte vel vært bedre å hatt den liggende på et mer nøytralt sted? Det koster ikke stort å leie plass til en slik side idag. Du kommer langt for 100 kroner pr mnd, og med et budsjett i flere mill. klassen burde dere vel kunne få til det?

Ta  event. kontakt på IM hvis du vil diskutere dette.

:lol:

Hei Lasse  :lol:

Gid det var så vel at vi hadde et budsjett i flere mill. klassen!!!! Vi driver et landsomfattende forbund med ca. 150 tilsluttede båtforeninger og ca. 19.000 medlemmer med et inntektsbudsjett på 2,9 mill, hvorav ca. 9% tilbakeføres til vår regioner! Med hele 2 ansatte i sekretariatet (som også administrerer forsikringsordningen Norske Sjø) kan du selv tenke deg hvor store ressurser vi sitter igjen med, både økonomisk og kapasitetsmessig. En for oss meget gunstig samarbeidsavtale med Båtmagasinet, hvor en særdeles gunstig avtale om web-siden inngår,  bidrar til at vi får endene til å møtes sånn nogenlunde, selv om vi bruker metoden med å brenne lyset i begge ender for å få endene til å møtes!

Nå har jeg gjort et forsøk på å gjøre en liten postiv innsats for Baatplassen, og ender opp med å gå i selvforsvar... :seeya: Det var jo ikke det som var meningen...  :lol:

Jeg er imidlertid helt enig med deg i at det var utrolig mye vi kunne ha gjort hvis så fremt i fall.... :wink:

Hilsen Jan    

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Hei Kåre_L  :lol:

Takk for hyggelig og oppmuntrende tilbakemelding! Jeg skulle også gjerne visst hva du mener med "kritisk masse"??? Hvis du mener at vi har alt for få medlemmer i forhold til antall båteiere i Norge er jeg selvfølgelig helt enig med deg!

Hilsen Jan

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Jan,

Her er definisjon, ordrett fra en ordbok:

Definition 1. the minimum mass of fissionable material necessary to sustain a nuclear chain reaction.

  Definition 2. the amount or number necessary or sufficient to cause an effect or result.

  Example   Government policy will change when the number of protesters reaches a critical mass.

 

Bruk definisjon 2, eksempelet under, og bytt ut "protesters" med "båteiere", så har du mitt poeng  :smiley:

 

Kåre

Link to post
Share on other sites

Definition 2. the amount or number necessary or sufficient to cause an effect or result. Example   Government policy will change when the number of protesters reaches a critical mass.

Bruk definisjon 2, eksempelet under, og bytt ut "protesters" med "båteiere", så har du mitt poeng  :wink:

Kåre

Hei Kåre  :wink:

Takk for et MEGET godt poeng!  :seeya:  :wink:  :smiley:

Hilsen Jan

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Til Jan

Har dere i KNBF fått tenkt noe mer på det jeg foreslo tidligere om å gøre bakgrunnsstoffet i forb. med besiktigelse tilgjengelig?

Hei Lasse  :smiley:

Vi skal ha møte i Arbeidsutvalget 22. mai. Jeg legger frem saken, så får det være opp til Arbeidsutvalget å avgjøre om vi skal legge besiktigelsesskjemaet ut på nettet. Jeg må innrømme at jeg er noe betenkt. Vi har nedlagt et betydelig arbeide for å utvikle vår besiktigelsesmannsordning til fordel for våre medlemmer. Hva er vitsen med å melde seg inn i forbundet hvis alle skal nyte godt av det arbeidet vi gjør uten å være med å betale det det koster? Vårt problem for tiden er at mange båtfolk bruker oss som en "serviceinstitusjon", men å betale kr. 300 i medlemskontingent vil de ikke! Medlemskontingenten er vår desidert viktigste inntektskilde. Vi får ikke statsstøtte, og ikke vil vi ha det heller, men vi vil gjerne ha flere medlemmer! Vi skal først og fremst gjøre en jobb for våre medlemmer som betaler "regningen" også for de av båtfolket som vil ha fordelene, men som ikke vil være med å betale det det koster å ha en landsomfattende interesseorganisasjon for båtfolk.

Jeg vil jo ikke være negativ, men det får være opp til Arbeidsutvalget, som sagt...

Hilsen Jan

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Forstår godt dine betenkligheter, Jan. Dere har lagt ned et betydlig arbeid i dette, og bør selvsagt få noe igjen for det også. Det jeg tror dere kan få igjen er at det kan bidra til å gjøre jobben for besiktigelsesfolkene enklere, noe som igjen kan føre til flere besiktigelser osv osv.

 

Dessuten kan det ha en reklame effekt som kan føre til at dere får flere medlemmer. Det går også an å vurdere betalingsformer vha SMS for å få tilgang til stoffet på nett.

Link to post
Share on other sites

Dessuten kan det ha en reklame effekt som kan føre til at dere får flere medlemmer. Det går også an å vurdere betalingsformer vha SMS for å få tilgang til stoffet på nett.

Det har jeg liten tro på. Koster sikkert masse å opprette og folk er veldig lite villig til å betale for slikt når båtbladene stadig trykker slike oversikter.

 

Har stor tro på dette som et tiltak for å trekke folk inn på nettsidene deres. Stor trafikk kan gi medlemsvekst hvis dere spiller kortene riktig!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...