volvo_penta_ Startet 14.August.2017 Del på Facebook Startet 14.August.2017 Noen som har et webkamera å anbefale? Skal brukes til å "se til" båten, da jeg bor et stykke unna. Bør være trådløst, skal kobles mot Huawei 5786 4g ruter. Båten er en kalesjebåt, så ser for meg et kamera som er beregnet på utendørsbruk. Skal stå inne i cockpiten under kalesje om sommeren, og tenker å sette det oppå targa om vinteren for å kunne følge litt med på vinter presenningen innenfra i vind og snø. Tenkte først litt på en slik kuppel (dome kamera) med pan/tilt/zoom som kunne skrus oppunder targa, men redd det blir litt mye å ha hengende der. Ser en kan få mye på eBay, men litt skeptisk til software/app til telefonen ikke blir vedlikeholdt og vil slutte å fungere på sikt. Slik sett er vel d-link/logitech bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Jeg ser du nevner D-link, og da har jeg en liten advarsel. Jeg har et D-Link DCS-935L IP-kamere som jeg har vært utrolig godt fornøyd med da jeg hadde ICE router i båten, likeså når jeg koblet det opp hjemme mot en NetGear router. Men det nekter plent å fungere mot min Huawei 5786 4G router. Jeg har hatt uendelige konversasjoner med både Huawei og D-link uten at de har funnet noen løsning. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
volvo_penta_ Svart 14.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2017 Hadde det i bakhode Lars (hadde tenkt å skrive det også) Er derfor naturligvis litt skeptisk til komboen d-link og Huawei da jeg har lest du har hatt trøbbel, og ser vel derfor litt etter andre tilsvarende seriøse typer kameraer. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Hei Volvo Penta ! Jeg anskaffet meg dette ; SimPal G4 Jeg bruker et Telenor kontantkort i det, men det kan også bruke internetten man eventuelt har ombord. Her er et eksempel på bilde kvaliteten mitt kamera gir. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Compromise Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Jeg har ikke lest hvilke problemer Lars hadde med D-Link og Huawei ruter, men en ting du må sjekke på ruteren, er at den ikke går i hvilemodus etter en stund. Dvs. at den går i hvile modus hvis det ikke er noen utgående trafikk på x-antall minutter. Jeg måtte gi opp IP kamera på Huawei 5776s fordi maks tid man kunne stille inn før hvile modus er 120 minutter. Jeg kommer til å gå for en "stasjonær" (230v) 4G ruter når jeg skal koble til kamera på neste båt. Sitér dette innlegget /per Link to post
oberst1 Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Ikke helt relevant, men har "årets" utgave av Huawei miniroter (Telia, Chess etc) og den går ikke i dvale ihvertfall, funker alltid for mine duppeditter. Mere tro på konfigurering.. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Etter mange år med ubrukelige ICE, så gikk jeg over til Telia sin ruter i båten (og rollover). Har to kameraer ombord (med alarmer via mail, sms osv ved sensorer i kameraet), et Logitech (meget bra) og et Dlink. I tillegg har jeg Telldus-sensorer på alt mulig rart, som jeg bygger ut etterhvert. Alt går på 230VAC/12VDC. Se på min hjemmeside i profilen, så er det noen eksempler på systemene. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Har et CSC 520L på hytta, det funker ok. billig løsning. Det står i annekset og da ser jeg både hytteinngang veranda og utover sjøen. deteksjonsvarsling og nattfungsjon tror det kost 1000kr på Chlas Olson! veldig enkel oppkobling. ser kamerate både fra MAC iphone og ipad Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Faxen Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 (redigert) Her kan du velge på en drøss kameraer til en veldig bra pris. Det er helt trygt å handle her, og pakken kommer rett hjem. www.lightinthebox.com/c/ip-cameras_5181?prm=1.2.56.0 Redigert 15.August.2017 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
volvo_penta_ Svart 15.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2017 Takk for flere tips. var mye å velge i på lightinthebox, noen som vet om app på telefonen er stabil på disse? Enkelt oppsett? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 volvo_penta_ skrev 6 minutes ago: Takk for flere tips. var mye å velge i på lightinthebox, noen som vet om app på telefonen er stabil på disse? Enkelt oppsett? Dessverre kan det være veldig varierende kvalitet på eventuelle apper, samt på programvaren som kjører på selve kameraet. Mange lavpris-leverandører slipper produkter på markedet og følger ikke opp med feilrettinger, sikkerhetsoppdateringer osv. De har ikke økonomi til det. Større leverandører har gjerne bedre økonomi og kan tilby support og oppdateringer. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
volvo_penta_ Svart 18.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2017 Noen som har erfaring eller tanker rundt dette kameraet fra Logitech: https://www.elkjop.no/product/data/smarte-hjem/LTCIRCLE2NOWW/logitech-circle-2-tradlost-sikkerhetskamera#tab-store-availability-trigger Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.August.2017 Del på Facebook Svart 18.August.2017 Jeg har to kameraer på huset. Begge fra Lightinthebox. Virker helt utmerket. Jeg benytter e-view7 til å se bildene. Veldig enkelt oppsett. Det ene kameraet går til mitt interne nettverk, mens det andre får jeg direkte fra Internett. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
vindmann Svart 18.August.2017 Del på Facebook Svart 18.August.2017 (redigert) Har DLink DSC-932L mot Huawei 4G i båten. Fungerer fint på 2.4 ghz-båndet, men spiller ikke hvis ruteren står på 5 ghz. Antar det er fordi dette er et webkamera som er noen år og ikke støtter nyere trådløsstandarder. Kan det være det flere har problemer med? Redigert 18.August.2017 av Skipper Henrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vindmann Svart 18.August.2017 Del på Facebook Svart 18.August.2017 Hvis du ikke har noe i mot at kineserene titter litt på båten din, så er kameraene fra ESCAM bra og billige. Finnes i mange versjoner for innendørs- og utendørsbruk. Innendørskameraene har servomotor så du kan kikke rundt. Kan bestilles hos Banggood og dx.com. Fint å ha et kamera i nærheten av batterimonitoren. Noen enkle vannfølere som bare piper kan du fange opp over kameraets mikrofon. Billig og enkel overvåking. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.August.2017 Del på Facebook Svart 18.August.2017 Skipper Henrik skrev for 1 time siden: Har DLink DSC-932L mot Huawei 4G i båten. Fungerer fint på 2.4 ghz-båndet, men spiller ikke hvis ruteren står på 5 ghz. Antar det er fordi dette er et webkamera som er noen år og ikke støtter nyere trådløsstandarder. Kan det være det flere har problemer med? Jeg får som sagt ikke mitt D-Link DSC-935L til å fungere mot Huawei routeren, hverken på 2,4 eller 5GHz, men et eldre med dårligere oppløsning, DSC-933L funker mot den routeren. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
hawthorne Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 Gammel tråd, men jeg tar den opp like vel. Har du wifi i båten/båthavna, kan disse småtassene være et alternativ: https://www.wyzecam.com/product/wyze-cam-v2/ $20/stk, men kun egnet for innendørs bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 20.Februar.2018 Del på Facebook Svart 20.Februar.2018 Litt på siden av trådstarter, men jeg har en del «gamle» telefoner og iPad liggende etter oppgraderinger og som bare ligger å støver ned. Men, med gratis appen AtHome fikk de nytt liv som IP /vakt kamera og er nå fast installert i båten. Funker meget bra til å være gratis. http://www.ichano.com/index.jsp Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Ttor Svart 2.Mars.2018 Del på Facebook Svart 2.Mars.2018 Hvordan fungerer datatrafikken med bruk av webkamera? Sender kameraet ut bilder kontinuerlig, eller bare når du logger inn for å se? Tenker på bruken av datamengde. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 2.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2018 Du kan nok velge litt hvordan man setter opp innstillingene kameraet, om det skal sende bilde/film ved deteksjon av bevegelse, eller kun begynne å filme når du går inn på appen f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 På min båt har jeg tre kameraer ifra sricam. Billige vanntette kameraer med IR for å se når det er mørkt. To av kameraene står ute under åpen himmel og har tålt dette i snart to år. Man kan velge om man vil koble dem til trådløst eller kablet. De trenger 12VDC eller 230V (følger med adapter for stikkontakt. Appen funker fint på mobil og pc. Kjøpte kameraene på ebay. Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Eg handler mine kamera kun hos Milrab.no har fungert utmerket, dei har tilbud på et som tilter og roterer akkurat nå. dette har eg selv oppe I targa bøylen og fungere knallbra. når det gjeld databruk så er det kun når du er inne på Appen og titter en bruker data, og det er minimalt. ligger fra 1-500mb I mnd med 3 kamera I båten. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 5.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2018 Hølje skrev for 18 timer siden: Eg handler mine kamera kun hos Milrab.no har fungert utmerket, dei har tilbud på et som tilter og roterer akkurat nå. dette har eg selv oppe I targa bøylen og fungere knallbra. når det gjeld databruk så er det kun når du er inne på Appen og titter en bruker data, og det er minimalt. ligger fra 1-500mb I mnd med 3 kamera I båten. Kan du koble dette trådløst til 4g router, eller må det være wifi router? Er det dette du har i targa? https://www.milrab.no/wanscam-dome-tradlos-overvakningskamera/cat-p/c1000071/p10502408 Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 5.Mars.2018 Del på Facebook Svart 5.Mars.2018 volvo_penta_ skrev 12 minutter siden: Kan du koble dette trådløst til 4g router, eller må det være wifi router? Er det dette du har i targa? https://www.milrab.no/wanscam-dome-tradlos-overvakningskamera/cat-p/c1000071/p10502408 hei. det er koblet trådløst med min 4 G Ruter fra Telenor. dette kamera bruker eg. https://www.milrab.no/wanscam-full-hd-pan-tilt-tradlos/cat-p/c/p10504042 Det du linker til er et kamera for innendørsbruk, eg bruker et slikt på akterdekk. Sitér dette innlegget Link to post
kris31 Svart 12.Mars.2019 Del på Facebook Svart 12.Mars.2019 hei , Jeg anbefaler i stedet for ip velg turbo hd, her kan du lære mer om forskjellene. http://overvakningssystem.no/ip-kamera/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.