Jump to content

Merkelig sjøkart etter oppdatering Garmin 721xs

Eivin

Recommended Posts

Hei

Etter jeg oppdaerte plotteren med ny software, endret kartbilde seg ?

Deler av sjøen har fått samme farge som land ? Se bildet

Noen tips som fixer dette. Har prøvd det meste i menyen uten hell.

Alt innenfor den røde streken er sjø men deler av vågen har fått samme farge som land ?

Før oppdateringen var alt dette hvitt. :thumbsdown:

Kart etter oppd..jpg

Det kan være bug i kartet ...

Jeg har samme plotter og hadde en feil som gjorde at kartet "vridde seg" 90 grader i en flimmerhastighet. Jeg kjøpte nytt kart og feilen forsvant. Du kan jo enten prøve kartet i en annen plotter eller låne et annet kart å prøve i den plotter. Men min påstand er at oppgradering av software skal i utgangspunktet ikke påvirke kartets utseende. 

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

TorgeirH skrev for 1 time siden:

Jeg opplever det samme, klarer ikke å fjerne det uansett hvilke menyvalg jeg prøver. Hos meg skjedde det etter jeg prøvde Quickdraw Contourskart fra connect.garmin.com. Har du vært borte i dette, eller var det bare en firmwareoppdatering du gjorde?

Jeg tok firmvareoppdatering. Men når jeg tenker meg om oppdaterte jeg vel det som kalles verdenskartet via Garmin express også (Micro SD i andre porten) Klarer heller ikke å fjerne Landfagen på sjøen. Forferdlig irriterende.

Helt enig. Første gang jeg oppdaget det fikk jeg hjertet i halsen, da jeg trodde jeg holdt på å gå på land... Samboer fikk samme støkken. Da er det nok noe som har skjedd i forbindelse med kartoppdateringen, ikke selve firmwareoppdateringen, samme som meg med andre ord. Kudos til den som finner ut hvordan det fjernes! (Hvis jeg husker rett, skal fargen vise hvor det er 5 knops fartsbegrensning)

Redigert av TorgeirH (see edit history)

Jeg har oppgradert en rekke GPS/ Kartplottere, jeg har oppgardert alle oppdateringene som er kommet til min 721XS siden den kom 2014, har aldri hatt problemer bort sett fra det jeg nevner over med at kartet vred seg 90 grader i flimmer hastighet i perioder under kjøring. Byttet til nytt kart (nyere versjon) så var dette borte. Jeg bruker Garmin Express, men det er kun til bilnavigasjon, aldri til båt, jeg kjenner derfor ikke til Quickdraw Contours.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Da har jeg funnet ut hva som er galt. :thumbsdown:   Kartet er ødelagt av oppdatering av verdenskartoppdateringen.

Verdenskartet ligger seg over Norgeskartet og erstatter flere filer på kartbrikken.

Da jeg brukte Garmin Express og satt inn kartbrikken fikk jeg beskjed om at det var en oppdatering tilgjengelig

Dette var opp datering av grunnkartet i plotteren.

Det skal ha kommet en advarsel (lang og med liten skrift, om rettigheter og at orginal kartbrikke ikke må brukes

til å oppdatere verdenskartet) Jeg har tydeligvis ikke sett dette :blush:

Garmin Norge sender meg en ny kartbrikke VEU720L med faktura og instruksjoner om retur av den ødelgagte.

Når de mottar denne vil fakturaen bli slettet. :thumbsup:

Så John, du hadde rett. Det er kommet buggs i kartet, satt inn av Garmin Express.

Så Torgeir, Du får ny kartbrikke i posten :thumbsup:  Har sendt deg en privat melding :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...