Jump to content

Mer fart med 2-spaks kontroll? eldre mariner 20hk


dosern

Recommended Posts

Funke vil det men mer fart, nope :nonod:

 

Hvis du mistenker noe feil i kontrollboksen er det første du må sjekke, med motoren stoppet, om du virkelig får full gass. Sett spaken i full fart forover og se på motoren om gassstaget bunner. Der er som regel en stillskrue på forgasseren som gasspjeldet stopper mot. Se om det gjør det og evt kan du stille skruen slik at du får mer gass. På noen motorer er der ikke stillskrue men en fast endestopp. Ikke skru på alt du ser, kun endestoppen. I motsatt ende er stillskrue for tomgangshastighet og denne stiller du med motoren i gang på tomgang.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Link to post

på min motor er det ei plate som blir mer og mer buet og presser gassen ned jo mere gass jeg gir, prøvde å justere denne plata,men litt trangt. fant ut at jeg ikke får helt full uttelling på gassen. jeg får gitt bittelitt mere gass manuelt når gearspaken står i maks.. vet ikke om det siste lille vil ha så mye å si?er ikke mye,men vil gjerne ha gassen helt i bånn.. eller kan det være gjort med hensikt for å "spare" motoren fra fabrikken at jeg ikke får bånna gassen helt?

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...