Jump to content

Mer fart med 2-spaks kontroll? eldre mariner 20hk


dosern

Recommended Posts

Funke vil det men mer fart, nope :nonod:

 

Hvis du mistenker noe feil i kontrollboksen er det første du må sjekke, med motoren stoppet, om du virkelig får full gass. Sett spaken i full fart forover og se på motoren om gassstaget bunner. Der er som regel en stillskrue på forgasseren som gasspjeldet stopper mot. Se om det gjør det og evt kan du stille skruen slik at du får mer gass. På noen motorer er der ikke stillskrue men en fast endestopp. Ikke skru på alt du ser, kun endestoppen. I motsatt ende er stillskrue for tomgangshastighet og denne stiller du med motoren i gang på tomgang.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

på min motor er det ei plate som blir mer og mer buet og presser gassen ned jo mere gass jeg gir, prøvde å justere denne plata,men litt trangt. fant ut at jeg ikke får helt full uttelling på gassen. jeg får gitt bittelitt mere gass manuelt når gearspaken står i maks.. vet ikke om det siste lille vil ha så mye å si?er ikke mye,men vil gjerne ha gassen helt i bånn.. eller kan det være gjort med hensikt for å "spare" motoren fra fabrikken at jeg ikke får bånna gassen helt?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...