Fearline cornice Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Har en eldre eber som jeg har plukket ut.der viftemotoren er brent.Den heter aeg gp52a20. Delenummeret til eber tror jeg er251482010100?eber hadde ikke denne i sitt sortiment lengre. søkt rundt omkring og har ikke lyktes og finne en slik motor. Ut fra div.søk ser det ut som denne motoren er levert av flere leverandører.Og ser ut som den blir brukt i en del biler. varmeren fungerer ellers bra. noen som har noen gode forslag?tar imot alle gode forslag. Link to post
Grand Banks jr Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Det er vel en vanlig 12V motor inni der? Hvis du måler diameter på motoren, lengde på motoren og akseldiameter og lengde så kan det hende du kan kjøpe motoren fra et annet sted enn Eber-org. Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fearline cornice Posted August 15, 2017 Author Share Posted August 15, 2017 Var det jeg hadde håpet jeg skulle finne.ser ut som eber har brukt flere leverandører på viftemotorene.ut fra søk på nettet ser det ut som det står "like"motorer,I en del varmere I bil. Link to post
Eivin Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 https://standheizung-ersatzteile.com/standheizungen/ersatzteile-und-zubehoer/eberspaecher/reparaturteile/5617/elektromotor-b3l/d3l-12v Ser ut til at du kan bruke motoren til B3 serien også Link to post
Eivin Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Ligger en her også men Litt av noen priser https://www.butlertechnik.com/search/eberspacher-d3l Link to post
Fearline cornice Posted August 15, 2017 Author Share Posted August 15, 2017 Stive priser.tenkte ikke å legge alt for mye I en gammel varmer.men kunne Vært greit å funnet en motor som passet til en Oki pris. Link to post
Sjeldenutpå Posted August 16, 2017 Share Posted August 16, 2017 Eg har ein demontert slik varmer liggande, den fungerte som delelager til ein tidligare båt. Det runde elektronikkortet som såvidt eg hugsar låg bak vifta, er brent. Styreboksen og bryter er donert vekk. Delenummer på motor stemmer, men eg har demontert motoren fordi eg trong lager til motoren i den brennaren som var i bruk. Ellers ser børster, hus med stator og anker bra ut. Dersom du har komplett motor så kan du kikka på den for å setja saman den eg har demontert. Dersom det er intressant så gje ein lyd. Eg kan senda i posten mot vips porto. Norgespakke under 10kg er 170kr. Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fearline cornice Posted August 16, 2017 Author Share Posted August 16, 2017 Det takker jeg forfantastisk Melding sendt. Link to post
Fearline cornice Posted August 23, 2017 Author Share Posted August 23, 2017 (edited) Da kom det pakke I posten I dag.må bare takke sjeldenutpå for jobben med og sende forundrings pakke.pakket om motoren med deler fra begge varmeren. Byttet lager,gjort rent hatt varmeren I atomer?.var mye sot og dritt.monter I hop og vips var den oppe å gikk igjen så får vi se om den holder en stund til. SÅ takk igjen for svar og hjelp... Edited August 23, 2017 by Fearline cornice (see edit history) Link to post
Fearline cornice Posted August 27, 2017 Author Share Posted August 27, 2017 En liten oppdatering. Da har varmeren gått store deler av helgen?. Stille og ingen ulyder.boffer litt røyk når den er kald men ser ut til å brenne rent og gir go varme.så får tiden vise om det holder.men ble mye stillere.og gøy å få den I drift igjen. Link to post
Recommended Posts