jerik Startet 15.August.2017 Link til dette innlegget Startet 15.August.2017 hei. Gjør et siste forsøk her etter mange søk rundtomkring. Det var en kar fra Sandnes som publiserte informasjoner om sitt selvbygg. Kommer til et seilmagasin når jeg klikker på, gamle?, lenke. Finner tekst men ingen bilder. Sidene inneholder utrolig mengde av beskrivelser og illustrasjoner. Er det ikke i mange båtfolks interesse at disse blir publisert for allmennheten? Båtbyggere/båtforeninger hva mener dere? Har det vært forsøk på å kjøpe åndsverket fra bygger for å legge dette tilgjengelig for allmennheten? takk for eventuelle svar. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Sist omtalt her: prosjektet med stor P Njord er til salgs Nettsiden, njordforum.no, finnes ikke lenger. Sitér dette innlegget Link to post
jerik Svart 16.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 hei og takk for svar. Jeg fant de ja. Trist hvis all info går tapt. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Jeg så på da den ble sjøsatt. Ble visst satt på land ved Nordåsvannet ved Bergen og skulle der fullføres. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Du finner en del info her i arkivet: http://web.archive.org/web/20071028075920/http://www.njordforum.no:80/ Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Veldig mye av org innholdet ligger der. Bare å klikke seg rundt. Finnes nok også litt nyere arkiv. Men det var det jeg fant med mobilen nå. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hakkannen Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Kan det stemme at det ble gitt ut ei bok underveis i byggeprosessen? Synes å huske jeg fikk ei bok i A4-format softback om et stripplanket hjemmeplaget seilbåtprosjekt for mange år siden, og at dette var Njord. Mye bra bilder og tekst om prosessen med tegninger, konstruksjon, laminering av spant og bruk av epoksy. Men rart med det, årene går og ting blandes av og til sammen. Må ta en kikk i boksamlingen for å se (og håpe ikke boka gikk tapt i "kvitte seg med mest mulig materielt og unødvendig gods"-prosessen jeg hadde da jeg flyttet fra leilighet til båt for noen år tilbake). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.