Jump to content

Njord seilbåt selvbygger Sandnes, hvor har den blitt av?

jerik

Recommended Posts

hei. Gjør et siste forsøk her etter mange søk rundtomkring. Det var en kar fra Sandnes som publiserte informasjoner om sitt selvbygg. Kommer til et seilmagasin når jeg klikker på,  gamle?, lenke. Finner tekst men ingen bilder.

Sidene inneholder utrolig mengde av beskrivelser og illustrasjoner. Er det ikke i mange båtfolks interesse at disse blir publisert for allmennheten? Båtbyggere/båtforeninger hva mener dere?

Har det vært forsøk på å kjøpe åndsverket fra bygger for å legge dette tilgjengelig for allmennheten?

takk for eventuelle svar.

mvh

Kan det stemme at det ble gitt ut ei bok underveis i byggeprosessen? Synes å huske jeg fikk ei bok i A4-format softback om et stripplanket hjemmeplaget seilbåtprosjekt for mange år siden, og at dette var Njord. Mye bra bilder og tekst om prosessen med tegninger, konstruksjon, laminering av spant og bruk av epoksy. Men rart med det, årene går og ting blandes av og til sammen. Må ta en kikk i boksamlingen for å se (og håpe ikke boka gikk tapt i "kvitte seg med mest mulig materielt og unødvendig gods"-prosessen jeg hadde da jeg flyttet fra leilighet til båt for noen år tilbake).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...