Siw Elektra Startet 18.August.2017 Link til dette innlegget Startet 18.August.2017 Som sikkert flere har sett så har jeg jo en elsk for winrace båten. Dette er den tredje jeg har hatt/har. Denne båten har/skal få ett ansiktsløft Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Sånn var den når jeg kjøpte den Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Gammel omg 115 hk. Som var alt for liten til båten Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Dagen båten ble henta Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Motorbytte til 150 hk. Passer båten fint. Gjør ca 30 knop. Går lett og fint i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Omg seadrive parketten funker fint. Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 (redigert) Vi skulle på en ukes ferie til Kragerø. På fredag var vi på tur i Randsfjorden og 150 hk bare tulla. Da gikk å mor lei og bestemte seg for å putte på en 200 hk. I rekordfart klarte vi å bytte motoren på noen timer. Båten gjør ca 40 knop med denne motoren med original propell Redigert 18.August.2017 av Siw Elektra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Grei plass baki med rundsittegruppe Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.August.2017 Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 God gammel OMC sea drive på den der Har et båtblad fra lanseringen av sea drive , mener det sto de hadde målt opptil 50 knop med den største...! (men det var jo før GPSens tidsalder , så kan jo hende målingene ikke var helt 100%...) Har også hatt sans for de båtene, og ser jo ut til å være bra skrog på de. Stussa litt da på å lese et sted her inne at "winracen var relativt flatbunnet og slo mye i bølger" .... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 ivar skrev for 1 time siden: God gammel OMC sea drive på den der Har et båtblad fra lanseringen av sea drive , mener det sto de hadde målt opptil 50 knop med den største...! (men det var jo før GPSens tidsalder , så kan jo hende målingene ikke var helt 100%...) Har også hatt sans for de båtene, og ser jo ut til å være bra skrog på de. Stussa litt da på å lese et sted her inne at "winracen var relativt flatbunnet og slo mye i bølger" .... Den ligger godt oppå bølgene og jeg syntes den "slår" lite. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.August.2017 Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Deler din passion for dette skroget, trappa gjennom vindskjermen, de barnevennlige høye skrogsidene, lettplanende +++ makan til fornuftsbåt i 22 fot klassen finnes ikke (om du spør meg...) Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Ja. Godt utnyttet plass spesielt når det er rundsitte gruppe baki. Fint plass til 4-6 bare i salongen baki. Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) Hei, på tide med oppdatering. etter jeg satt på ny motor så jeg akterspeilet var for svakt, satt båten på land, og til min store fortvilelse så var akterspeilet pil råttent. ? så da var det bare å dra av alt og gyve på. Redigert 12.Juni.2019 av Siw Elektra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 har sitter jeg og skjønner sesongen er over. dette er i 2017. Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 19 mai 2018. gyver jeg på, høygravid begynner jeg å rive. først da treffer arbeidslysten meg ? Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 23 mai. kommer lillegutt og prosjektene stopper opp litt, i mammas hode har hun masse tid nå? (første ungen, og uerfaren mor) så fikk fort erfaren at båten måtte bare vente ? Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 30 mars 2019 gyver jeg på og river ut resten og begynner å bygge opp igjen. har fjernet alt fra innsiden og ut til glassfibern på utsiden. 4 plater med vannfast kryssfiner som jeg limte og skrudde sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 lager nye skott baki som også begynte å bli dårlige Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 på bakveggen så prøvde jeg meg på yttligre forsterkning og tok rør fra strømledning og satt fast fra den ene siden over til andre siden for å styrke mer. om det funker vet jeg ikke, men i hode mitt syntes jeg det hørtes smart ut. røret er kledd med glassfiber Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 nå driver jeg her. etter jeg oppgraderte til 200 hk som var litt større enn den orginale omc motoren som satt på, ble det trangt, og jeg fikk ikke full sving pga ledningene fra motoren. så i år setter jeg på en heve senk brakett i tilegg Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) har blitt noen winracer gjennom tidene. alle med utenbords, de to øverste er bygge om, og den siste kom med omc brakett Redigert 12.Juni.2019 av Siw Elektra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Siw Elektra Svart 17.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 motor montert, tar form Sitér dette innlegget Link to post
Jornenge Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Fantastisk prosjekt og fantastisk pågangsmot??? Har selv en Winrace 22 da med innenbordsmotor. Aq151a som i skrivende stund er under oppgradering. Forventer rundt 180hk når jeg er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.