Jump to content

Ladeluftkjøler KAD 43 - AQAD 31


saga

Recommended Posts

Som noen her kanskje har fått med seg, av tidligere innlegg her, så har jeg vært uheldig å fått havari på ladeluftkjøleren på motoren min - en AQAD 31A, 86 modell.

 

Har imidlertid kommet over en ladeluftskjøler m/innmat til en KAD 43, 98 modell som er tilsalgs. Det store spørsmålet er om denne kan passe på min 31 motor. Volvo-forhandleren mente dette, man var ikke 100% sikker. Lovte imidlertid at han skulle sjekke det opp. Hørte et lite snev av motvilje i stemmen hans (har vel mest lyst til å selge ny) så det er ikke sikkert jeg hører noe fra den kanten.

 

Er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte om denne kan passe på min motor?

Link to post
Share on other sites

Da er ladeluftskjøleren kommet på plass og testet ut. Alt fungerte utmerket. Det eneste som måtte gjøres var å bytte om lokkene på kjølerhuset. Brukte derfor mitt gamle lokk på den nye kjøleren slik at rørtilslutningen passet uten ombygging. Det var hell i uhell at jeg fikk tak i en såpass ny kjøler (99-mod) når uhellet først var ute.

 

Fikk tilbud om enda en kjøler i dag, dog til en høyere pris, så hvis det er flere som kommer ut for det samme så er mulighetene for å komme over brukte deler absolutt til stede.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...