Jump to content

Prosjekt Draco Patrol


Westpoint

Recommended Posts

adeneo skrev 26 minutes ago:

Senere kom jo også 2500 Crystal, men det var et annet skrog, samme som Windy (7800?)

 

ikke sikker men mener å huske Crystal , i likhet med Topaz og Zirkon var signert Hans J. Johnsen..?  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Var det ikke slik at alle politibåtene var svarte i skroget så lenge bilene var svarte og hvite? Er vel ikke da umulig at båten har vært både svart og hvit mens den var i tjeneste i Tønsberg. Den du avbildet, Adeneo, er jo av det "nye" designet med røde og blå striper.

Link to post
Share on other sites

Har fått bekrefta litt av båtens historie.

Den kom som ny med innenbordsmotor.

Gjekk som politibåt (svart farge) i Tønsberg, da med 2 stk Omc seadrive påhengere. Seinere blei båten kvitmalt og Nord Jarsberg poltikammer ,Horten overtok denne. Motorskifte til innenbords igjen.

 

Ellers har eg fått fram igjen litt tidsriktig respatex-teak i dag. Malingsfjerner fra biltema funker. Må ta det i fleire omganger. Grisejobb som tar tid?

 

20170829_132322.jpg

20170828_213713.jpg

Link to post
Share on other sites

Er det teakfiner det du kaller respatexteak? Eller er det plast? Ser jo ut som ordentlig teakfiner og at malingen sitter i tegningene / årringene i treet? -og har man kjølhalt de som malte i så fall? :)

 

Veldig fint prosjekt!

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Respatex er et høgtrykkslaminat av komposittmateriale i følge wikipedia?

Mykje brukt på 70tallet i bla. baderomsplater vegg, kjøkkenbord osv.

Knallsterkt. Produktet er nok ikkje førstevalg i båt i dag. Men her skal det bli dunkelt og koselig?

Hvis eg får fjerna 100% av malinga.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...