Capt.Yorgoz Startet 19.August.2017 Link til dette innlegget Startet 19.August.2017 Heisann. Skulle ta i bruk båten i dag. Den er brukt jevnlig i hele sommer å går/gikk som en klokke. Den må alltid startes på full gass å ryker en del i starten. (Dette har jeg skjønt er ganske vanlig på gammel dieselmotor) Men i dag måtte den ruses mye før den klarte å kjøre ut av båtplassen. Stoppet et par ganger når den ble satt i gear. Den er saltvannskjølt. Setter pris på om noen har tanker om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 20.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Hmm. Hadde håpet at noen av dere har opplevd dette. Men det er fortalt at dette skal være gode motorer Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.August.2017 Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Hvit røyk er vanlig på kald dieselmotor. Jeg er ikke veldig erfaring med diesel. Men i og med at det kom så brått tenker jeg at det kan være tett dieselfilter. Spesielt det med at du nå nesten kveler motoren ved å sette den i gir. Det har jeg opplevd selv. Den gangen var det dieseldyr. Sort røyk har jeg ikke opplevd i forbindelse med det. Det høres mer ut som tett luftfilter (enkelt å sjekke), feil med dyser eller oljelekkasje inn i sylindere. Jeg ville startet med å sjekke dieselfilter, vannutskiller og luftfilter. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Eureka Svart 20.August.2017 Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Sjekket at du ikke har noe i propellen? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.August.2017 Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Sjekk luftfilter sort røk er for mye diesel i forhold til luft Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Capt.Yorgoz Svart 20.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Skal sjekke lufttilførsel og dieselfilter samt dykke ned under for å inspisere propellen. Takker for tilbakemeldinger Det ryker sort av den. Luftfilteret vasket jeg på vårservicen å det er i bunn å grunn en trakt med grov skummgummi inni. Kan jo håpe at det har vært noe som har blåst inni blir spennende å sjekke i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.August.2017 Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Du kan kjøre motoren uten luftfilter, bare for å utelukke. Men du må forsikre deg om at ingen ting kan suges inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.