KimL Startet 21.August.2017 Link til dette innlegget Startet 21.August.2017 Kjøpte en 40 hk etec 2008 mod. Først ville den ikke starte, da fant jeg ut at høytrykkspumpa var i stykker. Nå vil den derimot ikke stoppe. Jeg har søkt gjennom alt og den negative kretsen som bryte si kontrollboksen/tenningen er sjekket helt inn til EMM. Den får negativ spenning med en gang jeg tar av tenningen. Med tenningen på målte jeg 1,48V tett på EMM. Når jeg skrudde av tenning rett til 13,7V. Rød lampe på EMM lyser med en gang jeg slår på tenning så virker ut som om det fungerer inni der. Hva skrur tenningen av? Stoppet den ved å ta av ledning til coil. Hvis dette er det eneste problemet kan jeg lage bryter og stoppe signal til noe? Hva er evt best å brytre. Håper noen kan hjelpe meg :-) Link to post
KimL Svart 21.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 ser at led 4 ikke lyser som indikerer feil med stop. Alt er riktig med ledningsnett og det kommer strøm til ecu ved stop signal. Skjønner ingenting. Link to post
KimL Svart 21.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 http://www.etecownersgroup.com/post/etec-emm-led-diagnostic-system-5169120 som sagt indikerer den feil med stop kretsen, men den fungerer som den skal. Skal legge opp av/på knapp på denne kursen etterpå for å eliminere ledningsnett helt. Ingen andre som har vært borte i tilsvarende problem før? Forresten er det vanlig at motor ikke stopper om man tar sikringen? Link to post
chrisrik Svart 21.August.2017 Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 motor går fint uten sikring. men i del ting stopper (tilt, instrumentstrøm m.m.). Hva med å sette en kuleventil på bensinslangen? :P merkelige greier. tenningslås fungerer skikkelig? Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn