Jump to content

Riviera 925, nok med 200 hk?

jøran123

Recommended Posts

Min liker seg best i 17-20 knop. Da ligger jeg ikke langt unna plan og bølgene er snille bak meg. Mellom 10 og 14 blir det slemme bølger og båten går tyngre. Jeg har det lange skroget, mulig det korte går litt annerledes.  Jeg tror nok 41p er en 8-10 knops maskin, selv trives jeg godt i den farten også. 

Redigert av Worry II (see edit history)

Det er nok ikke så mange med så liten motor nei, jeg regner med at det er denne du har sett på? Den har oppgitt maksfart på 19 knop med det gamle skroget. Når @Worry II angir at båten (med fast aksling) liker seg best i 17 - 20 knop så vil nok VP41 motoren jobbe hardt når du ligger i maks marsjfart. Spesielt når du da har et skrog som setter seg mer på rumpa (det gamle før 2002).

Men hvis du liker deg best i skrogfart inntil 7-8 knop med mye korte turer så vil jo båten fungere helt fint. Båten har jo også autopilot for lengre turer. Men hvis du trenger den til lange transportetapper ville jeg valgt en med større motor. Det lureste er jo å prøve båten og se hvordan den oppfører seg.

Ellers syntes jeg Rivieraene holder seg veldig bra og er preget av godt håndverk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...