jøran123 Startet 22.August.2017 Link til dette innlegget Startet 22.August.2017 Har lest det som står om Riviera 925 på forumet. Det ligger en på Finn med VP 41p maskin og akseldrift. Er 200 hk nok i en slik båt, eller vil det bli for lite med ferielast og litt motstrøm? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 22.August.2017 Link til dette innlegget Svart 22.August.2017 I utgangspunktet vil jeg si ja. Båten trenger +/- 300 hk. Men du kommer deg jo fra A-B med bare 200 hk også. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.August.2017 Link til dette innlegget Svart 22.August.2017 (redigert) Min liker seg best i 17-20 knop. Da ligger jeg ikke langt unna plan og bølgene er snille bak meg. Mellom 10 og 14 blir det slemme bølger og båten går tyngre. Jeg har det lange skroget, mulig det korte går litt annerledes. Jeg tror nok 41p er en 8-10 knops maskin, selv trives jeg godt i den farten også. Redigert 22.August.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 24.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Ok takk for svar. Det var ikke mange synspunkter på dette spm............:) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Det er kanskje ikke levert særlig mange Riviera 925 med dette motoralternativet (må understreke at jeg ikke vet), så det er muligens derfor det ikke er så mye respons? Jeg synes det høres snaut ut. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
hanto1 Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Med så liten motor blir båten ingen varm potet i markedet. Her bør prisen være lav da båten ikke kommer i nærheten av optimalt fartpotensiale. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Det er nok ikke så mange med så liten motor nei, jeg regner med at det er denne du har sett på? Den har oppgitt maksfart på 19 knop med det gamle skroget. Når @Worry II angir at båten (med fast aksling) liker seg best i 17 - 20 knop så vil nok VP41 motoren jobbe hardt når du ligger i maks marsjfart. Spesielt når du da har et skrog som setter seg mer på rumpa (det gamle før 2002). Men hvis du liker deg best i skrogfart inntil 7-8 knop med mye korte turer så vil jo båten fungere helt fint. Båten har jo også autopilot for lengre turer. Men hvis du trenger den til lange transportetapper ville jeg valgt en med større motor. Det lureste er jo å prøve båten og se hvordan den oppfører seg. Ellers syntes jeg Rivieraene holder seg veldig bra og er preget av godt håndverk. Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 26.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Ok. Takk. Det beste er nok å prøvekjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.