Joltus Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Krysset boknafjorden i kveld. Sjeldent stilt og fint! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Spørs om det ikke blir kvelden her. Ble anbefalt en god biff her.. ? Endelig ble det Bobåt Link to post
SøndreSvaberg Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 En mann må jo ha kjødd! Ikke bare gulost... Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Å denne gangen får jeg jo lov å bestemme menyen selv.. å jeg rekker kjøkkenet..? @sap_2000 ??? Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Kos deg i Egersund Bjørn Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Biffen var knallgod.. ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Flotte bilder som vanlig @Bjørn Løvjomås! Hvordan oppleves båten? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trond123 Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Flotte bilder som vanlig! Link to post
Frissy Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Artig å følge. Et av mine favorittsted i kveld ser jeg. Du får kose deg i "Okka by"..... Link to post
sap_2000 Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 3 hours ago, Bjørn Løvjomås said: Å denne gangen får jeg jo lov å bestemme menyen selv.. å jeg rekker kjøkkenet..? @sap_2000 ??? Hehe. Heldig du. Hadde blitt antagelig blitt Fjordland ved midnatt om vi var på tur sammen Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Tidlig avgang i dag Litt tåke. Men ser ut som det løsner Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 I dag er vist marinetrafic våknet og. Du verden. ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Båtfrokost er godt. Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 (redigert) Tidlig på an ja. Kurs opp, rekke kokken, og kaviar oppå osten. Skal si du nyter friheten! Maleriske motiv der når du gikk ut, med dis, pastellfarger og glassklar speiling i vannet. Ser ut til at du avviker fra planlagt rute og tar mer kryssing(?). Sjøen ligger jo flat på bildene, så regner med at du får kjempetur rundt Lista. Redigert 27.August.2017 av Grand Banks jr (see edit history) Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Må opp om morgenen for å få med seg litt av dagen. ? Lista passeres nå Litt tåke over land enda Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 (redigert) 41 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Båtfrokost er godt. Nei, nei og atter nei! Du mangler nå limet mellom skive og ost og har dessuten gitt blingsen et kritisk høyt tyngdepunkt. Har du lagt smør under i tillegg blir det jo rene smørefilmen. Dette er en katastrofe waiting to happen ? Søk nødhavn umiddelbart inntil denne konstruksjonsfeilen er rettet opp (og konstruktøren er sparket) Hehe ? Ps: kartet ditt står opp-ned Redigert 27.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Hehe.. min gode venn @sap_2000 Du er en meget god sjømann.. Men kaviar har du virkelig ikke greie på. Å er de forresten noen/noe som står på hodet.. Så er nok det deg. Ramlet ut av senga igjen nå? Her ser jeg landet vakkert foran meg. Badet i solskinn. Å et raskt blikk på plotter..så blir alt bekreftet ? Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 3 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Ramlet ut av senga igjen nå? Jeg har en spesiell intuisjon og fornemmer når de jeg bryr meg om er i fare I dag bråvåknet jeg med en følelse at noe var galt, og hva ser jeg når jeg åpnet BP? en forvirret sørlending på tur opp-ned i den store verden og med åpenbare konstruksjonsfeil oppå dashen Kaviar inneholder vann og store mengder salt som foruten å ha potensialet til å kortslutte hele det elektriske anlegget i Viknesen også kan gi høyt blodtrykk hos sørlendinger med princess Mvh. SAP Link to post
Havgap Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Tror dere trenger en ny tur sammen!? Hele BP er fulle av forventninger!?⛵️? Link to post
Trond123 Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 21 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Her ser jeg landet vakkert foran meg. Badet i solskinn. Å et raskt blikk på plotter..så blir alt bekreftet ? Men Bjørn da! På med nødbremsen! Land skal vel være på siden, og ikke foran? Risikerer jo stjernesmell av sånt ;) Ser du har en fin tur rundt Lista! God tur videre og nyt dagen på sjøen! Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Dæ vaddu ? Mvh. SAP Link to post
OC393 Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Dette blir jo nok en flott hentetur, og ikke minst underholdende Forøvrig enig med @Bjørn Løvjomås at gulost med kaviar er ekte skipperkost Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 @Havgap vi tar gjerne flere turer ja. @Trond123 du har ikke stemmerett. For du ser mest på de som er oppe i luften. @OC393 kaviar er godt. Det ser bra ut, å da må det jo vises. Kan ikke skjule det under osten. Det forstår jo alle vi oppegående ? Se der havnet jeg sannelig på webkameraet og. Mye tilfeldig.. ? Så både på kameraet selv og hadde @sap_2000 på tlf. Under nøye dirigering Autopilot er det godt hjelpemiddel Endelig ble det Bobåt Link to post
Sjøbliss Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 For noen flotte morgenbilder! Nydelig Jeg har også kaviar under osten forøvrig. Tar gjerne svelegrep på skiva og da går det dårlig med kaviar på toppen. Svelegrep er patentert av nordvestlandet som eneste grepet som garanterer kontroll i måltidet. Tenker vel mer på kaffe og balansert blodsukker enn risikoen for kaviar på gulvet. En mett og våken skipper er nøkkelen når man bare har en mann og en motor. Riktig god tur videre! Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 @Sjøbliss svelegrepet. Den var ny. Enig ang kaviar under. Da kan svelegrepet brukes. Men nytelsen forsvinner litt. ? Flott Natur her nede i sør og Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn