Ida Marie III Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Ja det kan du gjøre Joltus.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Hva er en NFC-brikke? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Vestkystseiler Svart 26.August.2017 Link til dette innlegget Svart 26.August.2017 Near Field Communication Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Joltus skrev for 12 timer siden: Igrunn veldig overrasket over at forsikringsselskapene ikke krever en slags dokumentasjon på at havna er bevoktet. Eg har en god del i rabatt pga det. Det hadde nok ikke hjulpet hver enkelt båteier før eventuelt alle forsikringsselskapene gikk sammen om slikt krav. Trist å høre at enkelte personer og foreninger ikke tar slik vaktordning på alvor. Pulveriserer ganske effektivt både effekt og respekt for ordningen. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Sjøbliss Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 @Lars H. NFC chipper brukes i masse kortnøkler og andre ting slik som mobiler. Dørkort er mest utbredd der du vifter kortet over kortleseren for å åpne døra. Betaling, registrering, låsing osv er andre bruksområder. F.eks. på gamlejobben låste vi garderobeskapene med et kort. Hold kortet i intill døra når du lukker så er det kun det kortet som kan låse opp igjen. En gang hadde jeg glemt kortet, da låste jeg ved å holde mobilen intill, den har også en NFC chip i seg. De nye bankkortene med slik Wi-Fi symbol på seg tror jeg også har en variant av NFC i seg. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Joltus Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 (redigert) Shore skrev for 4 timer siden: Det hadde nok ikke hjulpet hver enkelt båteier før eventuelt alle forsikringsselskapene gikk sammen om slikt krav. Ja det måtte blitt noe ala fg godkjenning. Problemet da er vel at ingen havner hadde blitt godkjent ? Redigert 27.August.2017 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Hva med å foreslå vaktselskap? Hos oss kommer vekter fra Nokas innom på ulike tidspunkt. Sjekker at porter ut til brygger er låst, sjekker id på folk i havna og ser over at ting ser ok ut. Koster ca 500,- pr båtplass i året. Etter oppstart har det bare vært et par tilfeller av småting som ble borte. Da var det slike som har røkt tivoli-tobakk eller sterkere som har kommet roende i gummibåt å tatt fiskestenger eller bensintanker som har ligget løst og fremme i båter... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Grand Banks jr Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Jeg har båt i to havner. En som bruker Securitas. En som har båteiere som sitter , to om gangen. Har opplevd tyveri i havnen som har Securitas-vakt. Ikke i den andre. Kanskje helt tilfeldig. Men det er også slik at dersom jeg hadde vært tyv så hadde jeg bare ventet på Securitas, og slått til etter at vekteren hadde gått en tur på brygga. De kommer jo ikke tilbake på en drøy time eller mer. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
quantumduck Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 (redigert) Der jeg har båt pleier det å være et par "faste" vikarer som tar vakter for en ikke totalt urimelig penge. Å skulke vakt i egen havn er jo, i tillegg til alt det andre, som usolidarisk, dårlig gjort osv., også idiotisk. Redigert 28.August.2017 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Litt usikker på om vakt telefon prosjektet har hatt noen innvirkning på skulking av vakter, tror heller det er tilgjengelighet på vikar vakter som har gjort at det er få kvelder i sommer som ikke har blitt registrert. Utelukkende positivt for oss andre! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Om det blir for vanskelig å drifte et "frivillig" vaktsystem så må jo vaktselskap bli neste løsning. Er jo ikke utenkelig at et flertall i en forening ønsker det. --- Forøvrig enig med Benji ifht at man ikke bør gå vakt alene. Jobbet selv som vekter i en periode og gikk da kun alene, men en hel natt på brygger osv som privatperson ville jeg vurdert det å være for høy risiko. Alternativt at en la opp til andre vaktrutiner om en ender opp alene på vakt. Feks at en sitter i bil, kjører runder i stedet for å gå alene osv. --- Hadde båtplass i en forening med obligatorisk vakt i et par år. Betalte meg ut begge gangene og har overhodet ikke dårlig samvittighet pga det. Når en først har den ordningen så må det jo være helt opp til en selv hva en velger. Og jeg ser også et poeng i at noen kan gjøre en grei ekstrainntekt på noe en kanskje til og med syns er en hyggelig oppgave. Noen syns det er superkos å drikke kaffe og traske rundt i en båthavn en hel natt, andre syns det er fæle greier :-) Selv hadde jeg bare ikke muligheten til å gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Er vel ingen som har sagt det er feil å betale seg ut av en vakt? Den ordningen er der jo fordi noen ønsker det, og det er helt greit. Men når man velger å ikke møte opp uten å gi beskjed, ta en bot på 1500 kroner og i verste fall sørge for at det ikke blir vakt den kvelden, når man heller kunne betalt en dude 1000 kroner for jobben, da er man passe sløkket. Da er man faktisk fullstendig idiot. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Joltus skrev 37 minutes ago: Er vel ingen som har sagt det er feil å betale seg ut av en vakt? Den ordningen er der jo fordi noen ønsker det, og det er helt greit. Men når man velger å ikke møte opp uten å gi beskjed, ta en bot på 1500 kroner og i verste fall sørge for at det ikke blir vakt den kvelden, når man heller kunne betalt en dude 1000 kroner for jobben, da er man passe sløkket. Da er man faktisk fullstendig idiot. Det er jeg helt enig i. De bør være folk nok til å gi beskjed at de ikke kommer i stedet for å la folk gå å vente. Lite kjekt når jeg ikke har gått vakt før og ikke kjenner marinaen at folk ikke møter. Det er et stort område med masse bygg, litt skog i mellom de ulike bryggene og en del båter som står på land på ulike steder. Det er forholdsvis mørkt på deler av anlegget så man må gå med lykt. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Vi må betale kr 1.000, for å ikke ha møtt på vakt. Vi får SMS dagen før med påminnelse om at vi har vakt neste dag. Vi kan fritt bytte med andre i havna om datoen ikke passer. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Grand Banks jr Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 SMS dagen før er knallbra løsning! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Joltus Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Det skal foreslås. Burde være mulig å legge inn en eller annen form for automatikk her.... Så havnesjefen slipper å sende sms hver dag hele sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Nå kan man jo lure på effekten av vaktholdet, de klarte ihvertfall å stjele bensintaken min. Og til tross for vakter og videoovervåking, får jeg aldri greie på hvem det var? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.