Jump to content

Åpen fiskebåt, Øyen 620, Vest 20, Hobby 555 Proff eller Sting 535?

wutech

Recommended Posts

Hei!

Jeg ser på åpen fiskebåt, men det er mye å velge i mellom. Slik jeg oppfatter det er Øyen den eneste norskproduserte men er det noen som har erfaring med noen av disse? Syns spesielt hobby 555 med sine høye fribord ser spennende ut. Ønsker en båt som er grei å få opp/ned på tilhenger, er stødig, har god (nok) plass og kan fungere til noen finværsturer med familien.

Ikke sikkert alle disse båtene er å få kjøpt nye lenger , men de burde i alle fall være godt egnet til både fiske og utleie:

Askeladden P66 Multi
Buster (flere bunnsolide modeller i aluminium)
Hansvik 560 Sport
Hansvik 550 Proff
Hobby 540 CC
Nymar 610 RX
Otasport 500 DL
Rana 540 SL
Sandstrøm 565 Classic
Sting 535 Pro
Tobias 18 Bas
Tobias 20 Kaptein
Tobias 22 Admiral
Vest 20
Øien 620 F
Øien 530 F

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

vurdert alu?   Kaasbøl 17 / 19 er jo veldig populære som utleiebåter til slikt bruk

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ser ut til at det er litt på kaasbøllen iallefall3479418.jpg?imageId=3479418&x=0&y=0&crop

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

wutech skrev for 8 timer siden:

Nei, jeg har ikke vurdert alu - men er åpen for forslaget. Men der er det vel ingen som tilbyr en liten kjøl...?

Sandstrøm sine båter har en liten massiv kjøl i fra baug og "nesten" helt akter. Har også mange fine modeller til slikt bruk som du er ute etter. Er heller ikke bundet opp til noen fast motor-fabrikant, så det er "fritt valg" for hvilken motor man monterer bakpå.

Edited by LM 605 (see edit history)