nor star 290.. Startet 27.August.2017 Link til dette innlegget Startet 27.August.2017 Noen som byttet gass/gir kabel fra flybridge å ned til motor på Princess 360 etc. Er det bare å trekke den ut samtidigt som den nye skyves inn? Må takpaneler ned? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Jeg byttet på min 440. Der går kabelen i veggen. En av veggstolpene. Jeg brukte solid gaffa teip. Å trakk gjennom den nye med den gamle. Måtte være litt forsiktig. Dytte litt i nye kabelen når det satte seg fast.. Men det gikk overraskende bra Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nor star 290.. Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Vet ikke lengden på den gamle? Står ingenting på slik at jeg må dra denne ut først Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Da må du trekke med deg en trekkefjør ut. Ellers er det helt umulig å trekke inn ny. Jeg brukte ikke mer enn en time på hele jobben Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nor star 290.. Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Vet du hva slags type kabel det kan være? Har morse kontroller Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Tror det er helt standard kabler. Jeg kjøpte på maritim, men husker ikke lengden Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Faxen Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Du kan vel sjekke med Prinsess Norge. De må da vite dette. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Jeg prøvde å sjekke med nye Norsk båtsenter i Bergen. De fant ikke så mye. Men hos meg var det originale penta kabler. Så da fant jeg ut av det med delenr derfra. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nor star 290.. Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Da har jeg målt kabelen til 965cm. Målte kun strømpen, er det her man skal måle? etter hva jeg jeg kan se tilsvarer dette 32 fot som er oppgitt til 975cm. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Da har jeg holdt på i 2,5 time med å forsøke å trekke kabel igjennom uten å lykkes. Har kun prøvd å trekke fra fly å nedover. Det setter seg fast etter 3-4 meter. Hvilken vei trakk du kabelen bjørn? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Jeg gjorde akkurat samme som deg. Trakk den nye fra fly og ned. Jeg fant en åpning i veggpanelet på babord side. Der kunne jeg trekke litt. Tror det hadde vært en fordel om du har en som kan skyve på kabelen samtidig som du trekker. Bare vær forsiktig så du ikke trekker for hardt så teipen løsner. Det er skrekkscenario nr 1.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nor star 290.. Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Har prøvd å skyve også, setter seg fast? Begriper det ikke? Får prøve mer i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Her ser du panelet jeg har tatt ut i babord vegg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Kabelen kom ned i denne stolpen. Jeg fikk ikke tilgang bak der. Men ved å trekke den frem og tilbake flere ganger fikk jeg den til å entre ned her. Det var det største problemet. Pass på at ikke skjøten mellom nye kabelen og trekkefjør blir for tykk. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nor star 290.. Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Hmm. Min kabel går bak på styrbord side og ned i veggen på styrbord side av skyvedør Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Okay. Det gikk lettere for meg når jeg først fant denne åpningen. Kom så mye nærmere der den kilte seg. For det gjorde den for meg og. Men det hjalp når jeg kom nærmere. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nor star 290.. Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Skal ta med et kamera for rørinspeksjon i morra og se hvor det kiler seg, visst jeg kommer til. Alternativt er å prøve å tre et plastrør på utsiden av eks kabel. Og trekke ny inni. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 (redigert) Det kan nok være lurt om du ser hva den setter seg fast i. Kanskje det kan være en idé å lage en liten bøy på den ved å tape fast en liten bolt som er lett bøyd? Å så prøve å dreie kabelen slik at den bøyde delen av kabel smyger lettere ned? Redigert 29.August.2017 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nor star 290.. Svart 30.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2017 (redigert) Da var kabelen på plass? Kom på i går etter jeg hadde gått hjem at høyttaleren på styrbord side på fly'en ligger ved hjørne kabelen passerer. Skrudde ut denne og fikk dermed skjøvet kabelen ekstra bakover. Takker for hjelpen? Redigert 30.August.2017 av nor star 290.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.August.2017 Link til dette innlegget Svart 30.August.2017 Flott. Da er det bare Morro når ting sklir på plass. Ikke mye jeg bidro med, men uansett hyggelig å kunne hjelpe litt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.