Stokk Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Håper på gode tips til jolle til seilbåt på 39-40 fot. Skal brukes til å ro mannskap og hund i land, men ideelt sett også egnet til liten motor for at ungdommen kan kjøre litt. Bør kunne legges på dekket (motor kan henge bak). Quote Link to post
EiSvIn Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Tja, dette blir vel litt uspesifikt spørsmål. En hvilken som helst gummibåt vil jo fylle de kriteriene. Har du noen flere, og litt mer spesifikke tanker så er det kanskje lettere å hjelpe deg. Quote Link to post
Stokk Posted August 27, 2017 Author Share Posted August 27, 2017 (edited) Zodiac Cadet 270 alu synes jeg ser bra ut, med en 5 hk til. Noen erfaringer? En ZODIAC CADET 270 ROLL UP er litt rimeligere, dørk med spiler. Med hund er ikke oppblåsbar dørk tingen. Zodiac har en tøff liten "mini-rib" også, men den blir vel vanskelig å håndtere på dekk. Jeg får en Hanse med badeplattform. Noen gode løsninger for hvordan frakte med seg gummibåten? Edited August 27, 2017 by Stokk (see edit history) Quote Link to post
Framtia Posted August 28, 2017 Share Posted August 28, 2017 du har vel selvslående fokk? Om du tenker ha den oppblåst på fordekk ville jeg ventet til du kan sjekke hvor stor båt det er plass til. Selv har jeg stor glede av davitere fra Båtsystem. Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Stokk Posted August 28, 2017 Author Share Posted August 28, 2017 Bra innspill - selvslående fokk ja. Finnes det davitere (eller andre gode løsninger) for seilbåter med nedfellbar badeplattform? Quote Link to post
Framtia Posted August 28, 2017 Share Posted August 28, 2017 En av grunnene til at jeg ikke liker sånne luker. Kanskje du kan seile uten? Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts