Lundstad Startet 28.August.2017 Del på Facebook Startet 28.August.2017 Ser av og til at det kommer en Nimbus 32 Ballista til salgs på finn. Men den virker å være ganske sjelden her til lands. Noen som vet hvorfor? Ble den rett og slett utkonkurert av Windy 31/32/33 Scirocco? Virker som det er to sammenlignbare båter. Noen med erfaring fra en slik Nimbus? Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 Mange tilsalgs i Sverige, faktisk ganske så rimelige også Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 28.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2017 Ja, har sett at det er en mer vanlig båt i Sverige. Kanskje ikke så rart med hjemmemarked osv. Men litt forundret over at den tilsynelatende nesten ikke har blitt solgt her til lands, da øvrige modeller fra Nimbus virker å være populære. Har forstått at de kvalitetsmessig kanskje ikke når helt opp til Windy. Siden Nimbus heller ikke er regnet for å være utpreget rimelig er det vel naturlig at de fleste i markedet for denne typen båt her hjemme valgte en Windy i stedet. Men det blir bare spekulasjoner. Hadde uansett vært artig med noen brukererfaringer, evt sammenligninger mellom 32 Ballista og 32/33 Scirocco. Fremstår som nydelige båter begge to, i mine øyne. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.August.2017 Del på Facebook Svart 29.August.2017 Jeg så på denne en gang i tiden. Den er ganske mye trangere enn Scirocco. Særlig stikkabinen er liten på Nimbusen Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 29.August.2017 Del på Facebook Svart 29.August.2017 Litt på siden av akkurat den modellen du nevner, men jeg har tenkt det samme, bare om Nimbus 35 DC Corona, en båt som er litt hybrid mellom Ballista-typen og de mindre cabincruiser-modellene til Nimbus. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Lundstad Svart 29.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2017 Bitteliten skrev for 10 timer siden: Jeg så på denne en gang i tiden. Den er ganske mye trangere enn Scirocco. Særlig stikkabinen er liten på Nimbusen Ja, ser av bildene at den virker trangere. Forøvrig ganske likt konsept som Windy, dog med byssa ute, noe som mange setter høyt. Mener å ha lest at den ble produsert frem til 2007. Ble den levert med 2xD4 de siste årene? Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 29.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2017 Goodspeed skrev for 8 timer siden: Litt på siden av akkurat den modellen du nevner, men jeg har tenkt det samme, bare om Nimbus 35 DC Corona, en båt som er litt hybrid mellom Ballista-typen og de mindre cabincruiser-modellene til Nimbus. Også en sjelden sak her på berget ja. Men den gikk vel ut av produksjon i '92? Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 3.September.2017 Del på Facebook Svart 3.September.2017 Ja, tror den kun ble produsert mellom 89-92. Ligger alltid noen til salgs utenlands, men i Norge er der heller sjeldent. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Korsfjord Svart 3.September.2017 Del på Facebook Svart 3.September.2017 Goodspeed skrev for 4 timer siden: Ja, tror den kun ble produsert mellom 89-92. Ligger alltid noen til salgs utenlands, men i Norge er der heller sjeldent. Og på den tiden ble det vel knapt solgt båter her i landet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.