Jump to content

Ramper Stavanger/Hundvåg?

Thomas Soma

Recommended Posts

Er i verven i Stavanger, selv liker eg ikke den.( Må for langt uti med trallen).

Eg brukte mye Hana og Hommersåk, før eg fikk båtplass på Engøy. (Mulig der er ledig plass der vil du er interessert)

Lundsvågen har eg ikke prøvd.

Hilsen Jan Martin

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Savnet selv tilgang på gode ramper i dette området da vi hadde båt på henger. Brukte Hommersåk noe, men det var ikke særlig praktisk når Riskafjord lå rett utenfor. Er ikke svar på spørsmålet ditt, men det kan jo kanskje være aktuelt med turer sørover. Det er en grei rampe i Hellvik og fint å gå på innsiden av Eigerøya.

Lundsvågen hadde bom da vi brukte den en gang for fem-seks år siden, men tok sjansen siden bommen på rampa var åpen. Det var den heldigvis også da vi kom tilbake. Det er også en rampe på Sølyst. Har ikke prøvd den, men det har kommet bom der slik at det kun er for medlemmer.

Vi har god rampe i Våganes båtforening på Sola. Åpen for alle, trebrygge på begge sider av rampen. Rygger du for langt ut, er det spyleslange på brygga til hengeren. Parkering til bil og henger enten på asfaltert plass like før rampen, eller på grusplass til høyre for rampen.

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Brukte mye Hommersåk når eg hadde trallebåt (skipsplast 460, 15 fot) ingen problem mtp Riskafjord.

Bur selv på Klepp Stasjon, og syns det er greit på Engøy. 

Men skjønner at det er greit med trallebåt når den ikke er større En 14 fot.

Hadde jo det selv te eg fikk båtplass, gjekk 2,5 mnd (med båtplass) før 5fot syken tok meg og større båt var på plass??

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...