Jump to content

Hva forteller byggenummer om en båt


Snemann

Recommended Posts

Tråler ofte seilbåtannonser på finn. Ser ofte at selgere informerer om byggenummer på avertert båt, ofte framstår dette som at selger mener dette er en sentral opplysning. Nå er jeg uvitende og kanskje dum, men jeg tar ikke helt poenget. Jeg forstår at de første båtene i produksjonlinje muligens kan ha noen barnesykdommer, men når avertert båt er 20 år gammel må vel barnesykdommene være ordnet opp i. Slik jeg tenker er det vel ett fett om båten er bygd som nummer 50 av 100 eller 75 av 100 eller?

Link to post
Share on other sites

 Skal båten registrerast i skipsregisteret så er eit av dokumenta som kan bidra å hjelpe til denne prosessen eit byggebrev frå verft.  Det verkar også litt meir seriøst å vita om det er bygg nr 75 tenker eg.  

For verftet kan det også være dokumentasjon intert, feks bytte av slangeleverandør frå bygg nr 37 ? 

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...