Jump to content

Gamle Mercury 40 hk X 5 - noe å ha/reparere?

jma

Recommended Posts

Har 5stk gamle 40hk Mercury - alle fra ca. 1975 - 1980`ish. Mer eller mindre komplette, og de går rundt .

Noe å ha? Mulig å bygge en god motor av de fem? Eller skal jeg selge dem som delemotorer, eller hive dem på stålskroten?
Har holdt på endel med gamle bilmotorer, men ikke båtmotorer.... så er litt usikker på om jeg skal la disse passere videre, eller om jeg skal dykke ned i materien og prøve å få til en klassisk motor til min gamle USA båt :)

ikke hørt noe spes. om 40 hesteren, men den har vel ikke helt samme statusen som "classic fifty" motoren ..?  

Må vel la seg gjøre å få satt ihop noe som funker til å ha på en passende båt, og så gi videre det du ikke trenger  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...