PiperBill Startet 30.August.2017 Del på Facebook Startet 30.August.2017 Jeg må bytte vindusglass på begge side av båten da de er veldig krakelert og stygg. Det er en type plast (plexiglass?). Vindusrammene er aluminium og festet sammen med syrefast skruer og glasset er litt bøyd. Er dette en jobb som en «handyman» som meg burde klarer og er det noe jeg bør være obs på? Hvor får jeg tak i riktig glass evt ny gummipakninger? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Knude Svart 30.August.2017 Del på Facebook Svart 30.August.2017 Ikke noe problem å bytte glass. Bare mye jobb. Først må alle skruene på innsiden skrues ut. Da går som regel en del av skruene i stykker. De bores ut når vinduet ligger på arbeidsbenken. Den typen lister kan byttes men det beste er å fuge med Simson eller liknende produkter på utsiden som erstatting for list.Colt eller Golar og etter hvert ertec som har laget disse vinduene gikk selv over til å fuge isteden for denne lista da den har en tendens til å lekke i skjøtene. Den lista som ligger der i dag må da deles så du beholder den indre delen som de innvendige aluminiums listene ligger imot. Når vinduet er ferdig overhalt settes det inn igjen med ny vindus pakning ( den som ligger i falsen på vinduet mot glassfiber) og til slutt ren kuttes denne med skarp kniv. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 30.August.2017 Del på Facebook Svart 30.August.2017 Glasset kan kopieres av nesten alle glassmestere. Da i herdet glass. Om for stor bue brukes lexan som er nesten like godt så lenge det ikke utsettes for slitasje. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
PiperBill Svart 31.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2017 Takk Knude. De var da omtrent som jeg hadde tenkt :) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.