000 Startet 30.August.2017 Link til dette innlegget Startet 30.August.2017 er på jakt etter nye topper til min aq271 altså en GM 350 87-96. den har 64cc topper. Vil det være noe issues med å bruke 59cc topper skal tru? Sitér dette innlegget Link to post
stikken Svart 30.August.2017 Link til dette innlegget Svart 30.August.2017 (redigert) Har lest meg grønn på topper i det siste til disse motorene så begynner du og spørre om topper også? Er det noe galt med toppene dine eller er det høyere effekt du vil ha? Forbrenningsrom mindre enn 64cc tror jeg bare er beregnet på 327 og 305 motorer. Tror ikke det er noe i veien for å bruke det men er mest vanlig med mindre ventiler da. En så liten endring har vel ikke noe å si for kammen tror jeg. Hva er støpenr på dine topper? Denne linken syns jeg var bra. http://www.chevytech.com/3c10o2.html her finnes informasjon om forbrenningskammer og ventilstørrelser i tillegg til motorstørrelse, hk og årstall. Sortert etter tre siste tall på støpenr Redigert 30.August.2017 av stikken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 31.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Kaputt , er ikkje verdt å koste på. Fant et alternativ fra Speedmaster som er innafor men med 175cc / 59cc. Det er samme ventilstørrelse. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Hvis du bestiller aluminiums topper kan du ha komp på 10-10,5 men ikke med ståltopper i en båtmotor. Da må du isåfall bygge en motor som drar fra 4000-7000rpm og da må du ha vannjet. Det blir en temmelig dyr smallblock...... Sitér dette innlegget Link to post
stikken Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Er det aq271c er vel den oppgitt til 9.3 i kompresjon. Å gå ned til 59cc kammer gir 9.8 ifølge summits kalkulator. Kan også regulere kompresjon med tykkelse på toppakning. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Det er ikke spesielt gunstig da du får dårlig squish effekt. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 31.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Det var det eg tenkte. Da får det bli alutopper 190cc 64cc 2.02/1.60. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Det tror jeg kanskje at jeg har liggende..... Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 31.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 IM meg da om detaljer om så skulle være tilfelle Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Jeg har et par nye alutopper. Husker bare ikke specs. Må se etter til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 2.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Hvilket fabrikat var det du hadde sa du og var de en suksess eller er det ubrukt kansje. Det er mangt slag ukjent å velge i ser eg Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.September.2017 Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 https://www.ebay.com/itm/152539052186 toppene er like som disse bortsett fra at de har 185cc runners. Det står Autotec på esken men det kan være navnet på leverandøren og ikke produsent. De er nye i eske og er laget for 2.02/1.60 ventiler Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 Nett det . Men This listing (**********) has been removed, or this item is not available. Please check that you've entered the correct item number Listings that have ended 90 or more days ago will not be available for viewing. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.September.2017 Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 (redigert) Toppene har 64cc brennkammer og185cc intake runners, 64cc exhaust runners. De er uten ventiler men jeg har et sett nye rustfrie 2.02/1.60 som passer. På innsugssiden ser du at det er seks bolthull til manifolden som går 90 grader, altså likt som på dine gamle topper. Jeg har også et nytt alu innsug som passer både på vortec og pre-vortec topper. Ventilstyringene er i bronse og må muligens kortes inn litt hvis du skal bruke høyløft kam. Du trenger studs, vippearmer og evt guide-plates avhengig av hvilke vipper du velger. Redigert 3.September.2017 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 ja sjå der du. Er dette noe fabrikat du har brukt sjøl eller har praktisk kjennskap til? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.September.2017 Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 Nei, det har jeg ikke men de er temmelig like vortec topper. Litt større runner volume bare. De er ikke de dyreste toppene men de ser ut til å være temmelig presist maskinert og har jevn og god godstykkelse. Det er brukt 356 aluminiumslegering og støpen ser bra ut. Jeg ville vel glattet litt over noen overganger i kanalene, men ellers skal de være bra nok. Sitér dette innlegget Link to post
Frodel70 Svart 15.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2021 Gammel tråd dette men, er dette noe som kan passe min GM 350 87-96 som et alternativ til vortec topper? Dvs, vil de gi mer effekt på en 260 HK 5,7L? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 15.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2021 Vortec er det absolutt beste stål alternativet uten tvil. Og antagelig rimeligste samt alt passer og er av jevn god kvalitet. Innsug må byttes. Og vil gi en solid effektøkning samt har god kapasitet til videre godsaker om enda effekt blir ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.