Jump to content

Volvo Penta AQ271 nye topper 64cc vs 59cc

000

Recommended Posts

Har lest meg grønn på topper i det siste til disse motorene så begynner du og spørre om topper også?

Er det noe galt med toppene dine eller er det høyere effekt du vil ha? 

Forbrenningsrom mindre enn 64cc tror jeg bare er beregnet på 327 og 305 motorer. Tror ikke det er noe i veien for å bruke det men er mest vanlig med mindre ventiler da. En så liten endring har vel ikke noe å si for kammen tror jeg. Hva er støpenr på dine topper? 

Denne linken syns jeg var bra. 

http://www.chevytech.com/3c10o2.html

her finnes informasjon om forbrenningskammer og ventilstørrelser i tillegg til motorstørrelse, hk og årstall.

Sortert etter tre siste tall på støpenr

Redigert av stikken (see edit history)

IMG_1175.JPG

IMG_1176.JPG

IMG_1177.JPGToppene har 64cc brennkammer og185cc intake runners, 64cc exhaust runners. De er uten ventiler men jeg har et sett nye rustfrie 2.02/1.60 som passer. På innsugssiden ser du at det er seks bolthull til manifolden som går 90 grader, altså likt som på dine gamle topper. Jeg har også et nytt alu innsug som passer både på vortec og pre-vortec topper. Ventilstyringene er i bronse og må muligens kortes inn litt hvis du skal bruke høyløft kam. Du trenger studs, vippearmer og evt guide-plates avhengig av hvilke vipper du velger. 

Redigert av DieselDahl (see edit history)

Nei, det har jeg ikke men de er temmelig like vortec topper. Litt større runner volume bare. De er ikke de dyreste toppene men de ser ut til å være temmelig presist maskinert og har jevn og god godstykkelse. Det er brukt 356 aluminiumslegering og støpen ser bra ut. Jeg ville vel glattet litt over noen overganger i kanalene, men ellers skal de være bra nok. 

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...