Jump to content

Teflonpakninger til pakkboks, Birchwood TS44

Gew77

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal ha båten på land om en uke. Skal bytte skrogventiler, ta "vårpuss" . Tenker også å pakkeom pakkboksene da det ikke er så mye igjen å stramme på på den ene motoren samt at det drypper litt for mye..Har sett på REM sin tråd om bytte av girkasser, og her har han veldig godt beskrevet fremgangsmåten: 

Jeg har samme type pakkboks med 60mm pakninger på mine Cat 3208 motorer

Hvor får jeg tak i disse pakningene? Har mailet litt med Maritim, men de vil ha merke på pakkboksene, men det vet jeg ikke??

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Jeg kjøpte slik pakning i en maskinforretning her i Moss. Var litt begrenset utvalg, den var  i tykkeste laget. Tror den var 8mm. Men det var enkelt å justere. Banket den forsiktig men en hammer, og fikk passe tykkelse. Byttet på den ene pakkboksen foreløpig, og det er tett og fint. Pakningen er dyr! Tror jeg betalte nesten 500 kroner for en meter. Men brukte ca halvparten til den ene boksen. Jeg byttet ikke alle lagene. Nappet ut ca 3 ringer, og la inn de nye. Dette bygget mere enn nok, og funker helt greit. Jeg var nok litt brutal når jeg dro til klemringen igjen, for boksen ble litt varm den første timen. Overvåket den jevnlig, og kjørte rolig en periode, så var det ok. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...