Jump to content

ny Kalesje møre og romsdal?


baldwin

Recommended Posts

Hei!

Jeg er på jakt etter kalesje til båten min. Den er noe ombygd og jeg er derfor avhengig av å få den laget på mål.

Er det noen her som vet om et sted som lager rimelige og gode kalesjer i området Møre og Romsdal?

(Ålesund). Jeg har sjekket gule sider, men de sier lite om pris og erfaring.

Takker for alle svar!

Redigert av baldwin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

En ting er sikkert.... Flataker Industrier i Elnesvågen kommer jeg aldri til å ha kontakt med igjen!

Jeg ble lovet og løyet til i godt over ett år.

Jeg ble lovet at jeg garantert skulle få kalesje i god tid før jeg skulle på båtferie i fjor.

Slik gikk det desverre ikke.

Flataker lovet å komme å ta mål av båten gang på gang. Andre oppdrag i området hadde de så det skulle ikke være noe problem. Etter et år med purringer fikk jeg til slutt beskjed om at jeg måtte komme oppover med båten.

Det var i orden for meg og vi avtalte dag og tid.

Jeg flyttet avtaler tok meg fri fra jobben og arbeidet som en helt med båten for å få den klar.

Når jeg dro fra Ålesund ringte jeg til Flataker for å bekrefte at jeg var på vei. Da fikk jeg beskjed om at han hadde fullt opp å gjøre og at jeg ikke kunne komme den dagen... :headbang:

Maken til arroganse har jeg ikke opplevd tiligere.

Jeg er fremdeles så forbannet at jeg sprer dette til så mange jeg klarer og så ofte jeg har mulighet til det.

Den sommeren ble tilbragt i båten uten kalesje....

Men denne sommeren har vi kalesje!!

Alf Hansen i Trondheim tok turen til Ålesund og tok mål av båten en uke etter at jeg snakket med ham.

Kalesjen kom i posten til avtalt tid og kostet 7000 mindre enn flataker forespeilet at det skulle koste hos de.

Kalesjen sitter som støpt og ble meget flott :flag:

Link to post
Share on other sites

Ventet selv lenge på svar som aldri kom på en prisforespørsel hos Flataker. Ringte i forveien og det var bare å sende bilde av båten fra ulike vinkler så skulle jeg få tilbud på kalesje. Det kom aldri og jeg handlet hos Måløy Søm og Industriservice. De hadde malene til båten og der fikk jeg grei pris og levering i hht. avtale.

 

Vet at Flataker (og andre også muligens) er dyre når de ikke har malene til båten og må bruke lang tid på å lage maler. Tror de belaster kunden for alt arbeid med malene selv om det også har en merverdi for firmaet ved senere anledninger å ha malene liggende hvis andre kunder med samme båt skal ha kalesje.

 

Bra arbeid gjør de imidlertid på Flataker - det har jeg sett selv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...