Maccafan Startet 1.September.2017 Link til dette innlegget Startet 1.September.2017 I går lagte jeg merke til at stasjonær turtall var høyere enn tidligere og motoren bråkte mer. Når jeg kontrollerte motoren fant jeg rask ut hva som var problemet. Girkasse er montert med 5 (bør være 6?) bolter til selve motoren. 3 av de var nesten helt løse, og 1 fant jeg etterrhvert under motoren. Girkasse var nesten helt løsnet fra motoren! Når jeg prøver å sette boltene på plass igjen klarer jeg å skru de skikkelig fast på venstre side, men på høyre side får jeg ikke feste. Jeg kan vri og vri, men det fester seg ikke. Nå er mine spørsmål: kan jeg kjøpe litt lengre bolter av samme dimensjon og sette de på plass? Hvordan kan dette har skjedd? Jeg har tenkt å bruke loctite på boltene... bra ide eller? Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Hva med å løsne de på den ene siden, så er det kanskje lettere å entre de andre? Så kryss strammer du de. Sitér dette innlegget Link to post
Maccafan Svart 1.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Det hadde jeg tenkt, men på høyre side virker det slik at det er litt for kort (plutselig). Jeg kan ikke stramme de boltene på høyre side :( derfor tenkte jeg å skaffe bolter som er litt lengre. Er åpent for flere forslag :) Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Hvis girkasse å motor står "rett" på hverandre skal alle boltene være til å entre. Er gjengene på bolter eller i motor ødelagte? Sitér dette innlegget Link to post
Maccafan Svart 1.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Bra spørsmål ! Når jeg sette boltene på plass får jeg feste, men jeg kan vri og vri uten at de fester seg skikkelig! Derfor har jegmtenlt å skaffe litt lengre bolter slik at de får mer (lengre) feste og bruker Loctite. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Mål først hvor dype hullene er, du kan fort skade noe med for lange bolter! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
blueline Svart 2.September.2017 Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Sjekk oppretting av motor. Løsne klemflensen fra girkasse slik at det evt. ikke blir spenn mellom motor og girkasse. Sitér dette innlegget Link to post
Maccafan Svart 2.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.September.2017 Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Ta en visuell sjekk på de gamle boltene for å se om gjengene er hele. Er disse hele er sjansen for at gjengene på motor/svinghjulshus er ødelagt. Sjekk med volvo om du kan bore og gjenge på nytt. Enten til samme dim og dypere hull eller gå opp en dim. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maccafan Svart 2.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Jeg forventer at gjengene er ødelagt i motoren. Nå har jeg tatt kontakt med en kompis som vet mye om motorer. Han kommer å se på det i begynnelsen av neste uke. Jeg holder dere oppdatert. Flott med alt innspill fra dere. Bra forum! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.