strawberry Startet 4.September.2017 Link til dette innlegget Startet 4.September.2017 Jeg innser at sommeren definitivt har blitt, i hvert fall, sensommer! For oss som har lukkede båter, med varme og tørre oppholdsplasser ombord, så har jeg blitt mer og mer glad i crispy høstkvelder, med høy himmel, stjerneklart, og kanskje en måne? Tusle stille ut, i en etterhvert, mørknende kveld! Ligge side ved side med venner i båt! Ha stille samtaler, der vi reflekterer over livet og tilliggende 'herligheter'! Kjenne lukten av høst, løv og modne frukter! Fra havet lukter det hav! Havets frukter lokkes opp av line og garn! Dette fortæres gjerne i høstaftenen! Er det noe til overs, tas dette med til fryseren hjemme! Når dette er nevnt, av en eldre herre, så er det flott å oppleve at de yngre damer og herrer på båtplassen gir uttrykk for det samme! Senest sist helg! Unge familier med små barn reiser ut med båtene sine, selv om værmeldingen ikke er topp! Ved snakk på bryggen nå sist søndag ble det gitt uttrykk for at våre vekslende årstider var flott og vakkert! Ville bare meddele dette, da det tok lang til før undertegnede innså dette! Det er håp for både rekruttering og fortsatt bruk av fjord og hav! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 En "tommel opp" på den. Fine betraktninger og godt skrevet. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Godt sagt, er innstilt på det samme. Sikter imot en høstferie på vannet, men med kalesjebåt, er en litt mer utsatt spesielt for vinden. Selv 4 kw Eber sliter med å holde varmen i cockpit da. Skal engang ha lukket båt, men det blir nok med drømmen i endel år til. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Midtpinne Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Høsten er nydelig på havet. Her i nord er det definitivt høst nå, og det er meldt godvær denne uka. Nå er det bare å kaste loss hver gang man kan. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 Ja, nå var det bare 11 ute og det er jo sånn at jakka må finnes frem snart. Forøvrig er jeg enig i at høst er en fin tid på sjøen, men tida frem til opptak går veldig fort. Vi håper på et par fine seilturer før skuta blir satt på land. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 10.6 grader i vannet i dag, det ble bading på hele familien. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Her jeg er var sommeren så elendig at vi må sette vår lit til høsten. Så gleden var stor da de meldte kanonvær denne uken, men nei, i dag bøtter det ned igjen. Har de fått seg en moderator hos storm.no også? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Jeg er enig i at tidlig vår og sen høst er noe av det bedre på sjøen. Stille rolige dager uten trengsel og stress. Mørke og stjerneklare netter med god varme ombord er noe for seg selv? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Forrige helg var årets hittil fineste/varmeste så vidt jeg kan erindre (så med meg er det husken ). Gikk i shorts hele helga. Det er grønt og fint og varmt både i vann og på land, så at det er høst enda vil jeg få bestride (ihvertfall her på vestlandet), selv om den nærmer seg. Men at høsten er fin på sjøen tiltredes. Krabben kan lyses, makrellen er feit og fin, og naturen er på sitt vakreste, så ja , høsten er en av mine 4 favoritt årstider å dra ut på sjøen på Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Hulda Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Og her syd på kysten blir snart hver eneste led, hvert eneste skjær og hver eneste bukt pepret med hummerteiner. 50 meter flytetau fortøyd til en liten pinne. Fra oktober til julaften. Men sikre leder er der større fartøyer går og rydder vei. Hulda drar på en ukes tur til helgen. I hummersesongen blir vi i brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Skriver under på at august og september er blant favorittene! Sist helg var jo nesten helt utrolig bra, kun avbrutt av 1,5 time regn/skyer på lørdag. Det var stadig for varmt til å gå med T-trøye! Var ute og trakk krabbeteiner i bar overkropp. 18 grader i vannet, og ungene badet stup i ett. Også den beste tiden å dykke synes jeg. Algeoppblomstringen pleier å være over, og det er mye liv i sjøen. Men det er en ting jeg observerer som avviker: Her ute er det minst like fullt på de populære holmene som midt i fellesferien. Tror det har noe å gjøre med at folk herfra ofte forsvinner nedover svenskelandet i ferien, mens i helgene etter at skolen har begynt hoder folk seg i distriktet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Enig. Og når man er ute midt i uken er det stort sett pensjonister. Og dem begynner det å bli nokså mange av. Mener det var i fjor høst jeg var i Kungshamn. Da var vi fem gedigne havseilere fra forskjellige nasjoner fylt opp med gamlinger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.