Jump to content

Høsten, den nye våren?

strawberry

Recommended Posts

Jeg innser at sommeren definitivt har blitt, i hvert fall, sensommer! For oss som har lukkede båter, med varme og tørre oppholdsplasser ombord, så har jeg blitt mer og mer glad i crispy høstkvelder, med høy himmel, stjerneklart, og kanskje en måne? Tusle stille ut, i en etterhvert, mørknende kveld! Ligge side ved side med venner i båt! Ha stille samtaler, der vi reflekterer over livet og tilliggende 'herligheter'! Kjenne lukten av høst, løv og modne frukter! Fra havet lukter det hav! Havets frukter lokkes opp av line og garn! Dette fortæres gjerne i høstaftenen! Er det noe til overs, tas dette med til fryseren hjemme!  Når dette er nevnt, av en eldre herre, så er det flott å oppleve at de yngre damer og herrer på båtplassen gir uttrykk for det samme! Senest sist helg! Unge familier med små barn reiser ut med båtene sine, selv om værmeldingen ikke er topp! Ved snakk på bryggen nå sist søndag ble det gitt uttrykk for at våre vekslende årstider var flott og vakkert! Ville bare meddele dette, da det tok lang til før undertegnede innså dette! Det er håp for både rekruttering og fortsatt bruk av fjord og hav!

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Forrige helg var årets hittil fineste/varmeste så vidt jeg kan erindre (så med meg er det husken :lol:). Gikk i shorts hele helga.

Det er grønt og fint og varmt både i vann og på land, så at det er høst enda vil jeg få bestride (ihvertfall her på vestlandet), selv om den nærmer seg.

Men at høsten er fin på sjøen tiltredes. Krabben kan lyses, makrellen er feit og fin, og naturen er på sitt vakreste, så ja , høsten er en av mine 4 favoritt årstider å dra ut på sjøen på :thumbsup:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Skriver under på at august og september er blant favorittene! Sist helg var jo nesten helt utrolig bra, kun avbrutt av 1,5 time regn/skyer på lørdag. Det var stadig for varmt til å gå med T-trøye! Var ute og trakk krabbeteiner i bar overkropp. 18 grader i vannet, og ungene badet stup i ett. Også den beste tiden å dykke synes jeg. Algeoppblomstringen pleier å være over, og det er mye liv i sjøen. 

Men det er en ting jeg observerer som avviker: Her ute er det minst like fullt på de populære holmene som midt i fellesferien. Tror det har noe å gjøre med at folk herfra ofte forsvinner nedover svenskelandet i ferien, mens i helgene etter at skolen har begynt hoder folk seg i distriktet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...