Rettedal Startet 6.September.2017 Link til dette innlegget Startet 6.September.2017 Har ein åpen 14.5 for båt med ein 15 hester på går fortare enn 7 knop. Er det lov å montere kombi lanterne rød og grønn forut i baugen og ein rundt lysende 50cm over kombi lanterne bak? Eller må eg ha sidel lanterner + forut og akter lanterne? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Siden båten er under 7 meter, så er det nok med en rundtlysende topplanterne. Trenger ingen sidelanterner. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 bellen skrev 5 minutter siden: Siden båten er under 7 meter, så er det nok med en rundtlysende topplanterne. Trenger ingen sidelanterner. Ikke når båten går over 7 knop. https://lovdata.no/forskrift/1975-12-01-5 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Du har jo sidelanterne i kombien din Når du også har en rundtlysende hvit så har du vel oppfylt dine plikter vedr. lanterneføring. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 Se regel 21 (b) og 23 (c) (i). På et fartøy på mindre enn 20 meters lengde kan sidelanternene kombineres i en lanterne som blir ført i fartøyets senterlinje. Et maskindrevet fartøy på mindre enn 12 meters lengde kan ... vise en rundtlysende lanterne med hvitt lys og sidelanterner. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 De fleste små skjærgårdsjeeper har vel bare en sånn halvmeters pinne med en rundtlysende lanterne? Min 14 foter har hatt dette, men da jeg overtok den var masta vekke. Så inntil jeg får fikset noe bedre bruker jeg hodelykt i mørket, og virrer litt med hodet for å dekke større område...? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Trond C Svart 6.September.2017 Link til dette innlegget Svart 6.September.2017 https://www.marineshop.no/elektrisk/lanterner/batterilanterner/navisafe-navi-light-360-rundtlysende-360-hvitt-lys-rekkevidde-2nm-114450-p0000158789 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.