porchelsker Startet 7.September.2017 Link til dette innlegget Startet 7.September.2017 Noen her som vet om et batteri på 12 volt, TRENGER 12 volt for å lade? På full gass produserer motoren 18,6 volt, har dere kanskje et tips om hva jeg skal bruke for å få volten opp på tomgang og ned på full gass? Sitér dette innlegget Lasse Versland - lasseversland@live.no - Nidelv Porch 3900 GT Link to post
dieselfan Svart 7.September.2017 Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Hei, tror det gjør det mye lettere for de som prøver å hjelpe deg om du hadde fortalt hvilken 9.9 du har. Er det en 4 takter så heter den F9.9 Er det en 1976 modell eller en 2017 ? de er ikke bygget likt og som vanlig så er det lurt å starte med hva du har... Sitér dette innlegget Link to post
porchelsker Svart 7.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Det er to-tqkt, litt usikker på årsmodell, men tipper ca 2005-2010, takk for påminnelse :-) Sitér dette innlegget Lasse Versland - lasseversland@live.no - Nidelv Porch 3900 GT Link to post
Skrotnisse Svart 7.September.2017 Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Da er vi akkurat like langt, det er vel et motorskilt ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.September.2017 Link til dette innlegget Svart 7.September.2017 Bilde av motoren fra begge sider uten deksel vil også hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
porchelsker Svart 8.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 Fikk ikke likestrøm før jeg koblet til likeretteren på første bildet. Sitér dette innlegget Lasse Versland - lasseversland@live.no - Nidelv Porch 3900 GT Link to post
Skrotnisse Svart 8.September.2017 Link til dette innlegget Svart 8.September.2017 Du har jo likeretter på bilde 2 også da..... Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 9.September.2017 Link til dette innlegget Svart 9.September.2017 Kan ikkje hjelpa mye med tema, men at det e ein 2taktar ser sånn ut. Ladevolt bør vel vera meir enn 12v, helst 14.. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
porchelsker Svart 9.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2017 Skrotnisse skrev for 21 timer siden: Du har jo likeretter på bilde 2 også da..... Trodde det var det men den gjor ikke om til likestrøm så den er nok defekt? Sitér dette innlegget Lasse Versland - lasseversland@live.no - Nidelv Porch 3900 GT Link to post
Skrotnisse Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Kanskje det, for ellers burde den gjøre jobben. Den er orginal likeretter for 6 - 30 hk Yamaha... Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 ....og da snakker jeg om totakter altså... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Likeretterbroen på bildet gjør om til likestrøm, men strømmen vil være pulserende. Hvordan målte du da du konkluderte med at den ikke virker? Den er ganske robust og strømmen fra motorspolen vil neppe kunne ødelegge den. Ut fra betegnelsen skal den tåle 25A kontinuerlig og opp til 350A pulser. Sitér dette innlegget Link to post
porchelsker Svart 13.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2017 Jeg målte med multimeter på veksel og likestrøm, den eneste gangen den målte noe strøm var på vekselstrøm, så jeg er usikker på hva problemet er... Sitér dette innlegget Lasse Versland - lasseversland@live.no - Nidelv Porch 3900 GT Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.