ko-stens Startet 9.September.2017 Del på Facebook Startet 9.September.2017 Har fått det for meg at jeg etter hvert har lyst å prøve litt havfiske i liten skala, dvs innaskjærs i Oslofjorden eller ellers i en eller annen skjærgård. I den grad det kan kalles havfiske. Er dette en egnet båt? Vil ha en båt for late dager med familien på en stille Mjøsa i juli, med vannski og abborfiske, men samtidig en som også er sjødyktig i noe bølger, i den grad det er særlig med bølger feks ved Drøbak (har faktisk prøvd havfiske der et par ganger, fra stor skøyte). Altså vil jeg ha en stødig allroundbåt med god plass og som også ser bra ut. Denne Nordkappen synes jeg ser bedre ut enn de fleste andre, og den har en planløsning jeg liker, både foran og bak. Totalt blir vi neppe flere enn fire om gangen i båten. Type yrkesfiskebåt er med andre ord utelukket. Finnes det bedre alternativer? Vil selvsagt så lavt i pris som mulig... Blir ikke før neste år eller så, får se på tid og penger, men det er jo greit å vite hva en bør se etter allerede nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.