Nættis Startet 9.September.2017 Del på Facebook Startet 9.September.2017 Hei. Mitt første innlegg på baatplassen hittil. Jeg har fulgt aktivt mange innlegg her, og derfor tenkte jeg skulle legg ut ett innlegg med noen spørsmål. Har nylig kjøpt meg en brukt Scand Baltic med Mercruiser D4.2 220hk. Saken er slik: Etter noen turer med båten legger jeg merke til at det ryker hvitt fra eksos, særlig ved belastning. Temp på motor er ok, og motoren går fint. Service er nylig tatt. Mistenker at en eller flere av dysene kan "dryppe" litt da uforbrendt diesel ofte kan resultere i hvit røyk, så har demontert disse og sender dem til dieselverksted til uken for kontroll og rep. Del nr 3 på det bilde jeg har lagt ved har fått en skade ved demontering på en sylinder og lurer på om noen har vært borti dette før eller har forslag om hvordan denne skiftes/demonteres. Er bekymret over at toppen(e) må av. Hilsen lykkelig og noe bekymret Scand Balic eier. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 9.September.2017 Del på Facebook Svart 9.September.2017 Velkommen til Båtplassen Hvis det er en skade på setet til dysen, kan du muligens bruke et freseverktøy. For eksempel noe sånt: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Freseverktoy-dyse-8-deler-2000030630/ Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Nættis Svart 9.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2017 Takk for det, Jonnyboy :-) Det har jeg tenkt på, men "sete" til dysen ser ut som er i orden. Virker som om del 3 på bilde kan være en dysestyring som ligger ann mot sete i toppen og denne er skadet. Tror den må skiftes vis ikke den er en del av toppen. Litt vanskelig å forklare oversiktlig men håper det er forståelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.