Jump to content

Simrad CX44, hvorfor de er så ettertraktet?


dobbaen

Recommended Posts

Har en Simrad CX44 til salgs på Finn å lurer på hvorfor de er så ettertraktet for folk de er jo kanon trege å klarer ikke å følge med når du kjører fort å menyen er jo ikke lett å forstå. Har en fra det store utland som ønsker den å en fra Nord-Norge som også vil ha den. Hvorfor bruke så mye penger på noe så gammelt.

IMG_1050.JPG

 

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Simrad CX44". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

 

Link to post
Share on other sites

dobbaen skrev for 8 timer siden:

Ser ut som han ønsker dette skal gå via en venn i Oslo som skulle ringe meg i morgen. Får vente å se om han ringer så for vi se hva det går i. 

 

Les det Ingar skrev én gang til...

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Beklager å "kuppe" tråden din, dobbaen, men jeg så dere pratet om Simrad CX44 plottere, og tillot meg å komme med et spørsmål, håper det går greit?

Har en CE44 ombord hos meg, som fungerer greit fortsatt, men mangler et av de plast hjørnene for å skjule skruefestene.

Dette er fryktelig irriterende. Vet dere om steder jeg kan få tak i et slikt, for eksempel verksted, noen som har en defekt plotter eller lignende?

 

Fernanda

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Ally skrev On ‎12‎.‎09‎.‎2017 at 15.34:

De siste ble solgt i 2008, jeg har en av de siste (her jeg blitt fortalt). Solid system, men ulempe er at man må ha minst "doktorgrad" for å forstå logikken bak systemet...Bare at Zoom inn er minus og Zoom ut er pluss forvirrer mine hjerneceller fortsatt etter 7 år:discuss:

 

 

En eller annen logikk med større og mindre divisor i målestokken? Atså at 1:500 har mindre divisor enn 1:5000 osv?

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...