dobbaen Startet 9.September.2017 Link til dette innlegget Startet 9.September.2017 Har en Simrad CX44 til salgs på Finn å lurer på hvorfor de er så ettertraktet for folk de er jo kanon trege å klarer ikke å følge med når du kjører fort å menyen er jo ikke lett å forstå. Har en fra det store utland som ønsker den å en fra Nord-Norge som også vil ha den. Hvorfor bruke så mye penger på noe så gammelt. Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "Simrad CX44". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.September.2017 Link til dette innlegget Svart 9.September.2017 Fra det store utland og vil betale masse penger? Her bør du være forsiktig, høres ut som en kjent Finn-svindel. Hvor mye vil vedkommende betale? Bor han kanskje i Afrika? Denne form for svindel har foregått i mange år, innlegg fra 2004: En merkelig epost ang. båtkjøp Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 9.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2017 Ser ut som han ønsker dette skal gå via en venn i Oslo som skulle ringe meg i morgen. Får vente å se om han ringer så for vi se hva det går i. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.September.2017 Link til dette innlegget Svart 10.September.2017 Har en sånn liggende jeg som jeg ikke engang har giddet å prøve å selge iom at det er så gammelt at jeg trodde det var søppel... Så folk betaler altså penger for disse? Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 10.September.2017 Link til dette innlegget Svart 10.September.2017 dobbaen skrev for 8 timer siden: Ser ut som han ønsker dette skal gå via en venn i Oslo som skulle ringe meg i morgen. Får vente å se om han ringer så for vi se hva det går i. Les det Ingar skrev én gang til... Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Bonus Svart 10.September.2017 Link til dette innlegget Svart 10.September.2017 Simrad CX44 og lignende, ble levert som standard i veldig mange båter fra rundt 2000. Jeg antar at grunnen til at brukte, vel fungerende enheter er etterspurt som direkte erstatning for defekt enhet. Og kanskje særlig i dobbeltinstallasjoner i FB båter. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Beklager å "kuppe" tråden din, dobbaen, men jeg så dere pratet om Simrad CX44 plottere, og tillot meg å komme med et spørsmål, håper det går greit? Har en CE44 ombord hos meg, som fungerer greit fortsatt, men mangler et av de plast hjørnene for å skjule skruefestene. Dette er fryktelig irriterende. Vet dere om steder jeg kan få tak i et slikt, for eksempel verksted, noen som har en defekt plotter eller lignende? Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
dobbaen Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Salge av plotter gikk bra! Pengene er kommet inn på konto. Fernanda vis jeg ikke tar helt feil så kan du prøve et firma i Eigersund som reparerte Simrad om de holder på enda er jeg usikker på. Kommer ikke på hva de heter. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Har sånne hjørner ,send adressen din så kan jeg sende eitt Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Jakob T skrev 1 time siden: Har sånne hjørner ,send adressen din så kan jeg sende eitt Hvor mange har du JakobT? Skulle faktisk hatt noen hjørener jeg og Mangler alle 4 på slave enheten Sitér dette innlegget Link to post
Halling Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Hei Solgte selv min CX44 m/slave til fly for 10000.- ink. frakt til Marocco i fjor. Forlangte bare å få overført beløpet før jeg sendte den. Ingen problemer Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Skal sjekke mulig det kan ordnes Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Frister ikke å bruke 100 000 på ny elektronikk ombord. Dermed er fungerende enheter brukt ett greit alternativ så lenge resten av elektronikken er ok, og det ikke er mulig å kjøpe reservedeler. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 er IKKE lett å få plotter som passer i CX44 hullet, ei heller noe som går mot evnt sensorer som også koster en formue. mvh hilsen tidligere CX44 eier. min var 2002/2003 Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 ProNav AS www.pronav.no 51 46 43 00 Hovlandsveien 52, 4374 Egersun Dette er firmaet som hadde Simrad plottere og utstyr. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tilde Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 (redigert) Så er det vel så enkelt at CX44 var/er en knakende god plotter, selv om den vel ble faset ut ca 2008? Har hatt denne i et par tidligere båter og forstår godt at CX`en enda kan være et godt alternativ hvis man har et velfungerende Simrad-anlegg om bord. Redigert 12.September.2017 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 De siste ble solgt i 2008, jeg har en av de siste (her jeg blitt fortalt). Solid system, men ulempe er at man må ha minst "doktorgrad" for å forstå logikken bak systemet...Bare at Zoom inn er minus og Zoom ut er pluss forvirrer mine hjerneceller fortsatt etter 7 år Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Ally skrev 6 minutter siden: ...Bare at Zoom inn er minus og Zoom ut er pluss forvirrer mine hjerneceller fortsatt etter 7 år Minus: Se mindre... Pluss : Se mere .... Denne huskeregelen sitter fortsatt enda Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 13.September.2017 Link til dette innlegget Svart 13.September.2017 Supert! Takk for hjelpen alle sammen. Jeg satser på at Jakob T fikser det for meg, hvis ikke blir det Pronav. Baatplassen.no leverer igjen :-) Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
abbor Svart 19.September.2017 Link til dette innlegget Svart 19.September.2017 Pronav mistet Simrad (samt Lowrance og B&G) agenturet ved siste nyttårskifte. Navico som er moderselskapet til alle tre merkene har tatt over. Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Ally skrev On 12.09.2017 at 15.34: De siste ble solgt i 2008, jeg har en av de siste (her jeg blitt fortalt). Solid system, men ulempe er at man må ha minst "doktorgrad" for å forstå logikken bak systemet...Bare at Zoom inn er minus og Zoom ut er pluss forvirrer mine hjerneceller fortsatt etter 7 år En eller annen logikk med større og mindre divisor i målestokken? Atså at 1:500 har mindre divisor enn 1:5000 osv? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 solgte du stål ramme også til potteren. ? den vippefunksjonen for innfelling. kan være int i den hvis du har den enda. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Enger Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Har en slik jeg skal selge, nyoveralt fra Tel-Rad i Fredrikstad. Nytt internbatteri. Noen som vet hva jeg kan få for den? Sitér dette innlegget Link to post
Hurumelgen Svart 26.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2024 Hei her inne.Er det samme internbatteri i alle ce modeller.. Har CE50 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.