Mareno70 Startet 10.September.2017 Link til dette innlegget Startet 10.September.2017 Hei Er det noen som kjenner til hvor mange liter pr minutt pumpen som følger med Eberspächer D3W sirkulerer? Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 10.September.2017 Link til dette innlegget Svart 10.September.2017 (redigert) Var i kontakt med Eberspacher ang det samme, dette er svaret jeg fikk:"Det er en Bosch pumpe som hiver ut 850 l/h. Strømforbruk i underkant av 2 ah.Med vennlig hilsen / Øivind EvensenEberspächer AB Norge" Har nettopp montert denne varmeren selv. Har en relativ lang og innholdsrik seriekoblet varmtvannssløyfe, så er langt unna 850l/h. Kobler jeg inn en ekstra pumpe fra Johnson med 15l/m øker strømmen betraktelig. Bosch-pumpen i Eberen er langt mer stillegående enn den fra Johnson. Johnson pumpen er oppgitt med ca samme strømtrekk som Josh i Eberen. Redigert 10.September.2017 av "LISE" (see edit history) Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Mareno70 Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Takk, akkurat det samme jeg opplever, sirkulasjon er litt dårlig. Vurderer å skifte ut pumpa, men det har kanskje liten effekt siden kapasiteten er omtrent den samme. Har du montert Johnson pumpa i serie med den andre? Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 De er montert i serie ja. Om jeg ikke skrur på Johnson pumpen er det betydelig dårligere sirkulasjon. Har ikke prøvd å kjøre med kun Johnson pumpen, men tenkte å prøve å se om det er forskjell i kapasitet på pumpene, eller om man rett og slett trenger to for å drifte sløyfen. Johnson pumpen bråker bedtydelig mer. Kapasiteten og forbruk er oppgitt til å være rimelig like. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Roger jo Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Hadde samme problemet før hver varmeveksler fikk egen tur / retur. Suger nu fra en 7 l tank til pumpe gjennom Eberen etter en forgrening til hver varmeveksler og retur til sugetanken lett å lufte. Expangsjonstanken fra høggern Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.