Jump to content

Combi båt 20-25 fot, Tobias?


Timmeeh

Recommended Posts

Hei. Sitter atter en gang og sikler på båt, og har funnet ut at en Tobias 23 combi dekker mine behov. Det ligger kun 1 på finn, og er noe dyrere enn jeg kunne tenkt meg. (285'). Likte i grunn 21 foteren godt, men regner med det blir trangt å sove 2 voksne og 2 små barn i den? Noen erfaringer her? Sover folk ute på dekk med kalesje feks? Det er jo ikke snakk om å overnatte på noe annet enn godværsdager når vi er alle 4.. Ligger en i Austreim til 150' med yanmar, fin båt og pris..

 

https://www.finn.no/102254104

 

vil ha bakveggbåt for fiske, samt helgeturer. Fast aksel.. fart er ikke sååå viktig, men vil ikke under 10kn på marsj. Trondheimsfjorden er lang :-)  andre tips mottas med takk. Båten blir liggende ute hele året, og bør være isolert.. Tenkte under 200' i pris. 

 

Skjønner at alle disse utfordringene blir løst med en viknes 770 eller tresfjord 29 nordic.. men det blir litt dyrt for meg slik ting er nå. :-)

 

Mvh Tommy

 

 

Link to post

denne dekker mange av kravene dine - bortsett fra overnattingsplass til 4 

 

Står den gjør 7 knop i annonsen med 34hk , men med alt på stell bør 10-11 være innen rekkevidde.   Fins også med større motorer

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=103158771

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Ja NB var jo flotte. Kanskje mer familievennlig! Stort akterdekk også. 

 

Halco har jeg sett på tidligere, og da er det kun 29 med aksel som er aktuell. Men føler det er tryggere å kjøpe noe mer kjent som Tobias, NB osv. Mulig det bare er tull :) 

 

nord westen var ikke dum.. må se litt på planløsningen, var noe annerledes enn de fleste andre! 

 

Hvis det er noen i Trondheim som har noe lignende og vil slå an en prat er det bare å sende en PM. Må undersøke hvordan det er med båtplass og parkering også.. 

Link to post

de BMW motorene var produsert av italienske VM motori , og "lever" enda idag i videreutviklet form som Mercruiser diesel.  

 

Var noe krøll i starten med kjøleproblemer på 180 hesterne, men de er nok fikset forlengst siden motoren enda lever i beste velgående  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Her er litt mer om historikk rundt Nb 750...

http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/nb-750

 

Når du står ombord i 740 nw og Nb 750 virker det som sistnevnte er noe lettere... Eller kanskje det bare virker sånn.

 

Ellers sånn helt generelt:

Vi som støpte båter på 80tallet la ofte litt ekstra lag i formene på skroget, da de skulle jo være skikkelig solid.. heheheheh

Ble lite tenkt på fart...

Når du skal skifte bunninntak vil du nok kunne se dette.. :giggle:

 

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...