Hansi85 Startet 11.September.2017 Del på Facebook Startet 11.September.2017 Når jeg vrir nøkkel mot venstre for å stoppe motor " hopper" den bare videre. Den mister litt turtall men den stopper ikke helt. Må holde på slik lenge før den til slutt stopper. Noen som har opplevd det samme eller vet hva som er galt og som kan sjekkes. ? Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 11.September.2017 Del på Facebook Svart 11.September.2017 Min er på samme måten men stopper "lettere" enn din....ikke forsket på det men det må da være en stopp ventil eller noe som fusker? Sier ifra hvis jeg blir klokere:) Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 11.September.2017 Del på Facebook Svart 11.September.2017 Tør ikke svare eksakt på den motoren, men der er en eldre type diesel med mekanisk dieselpumpe. De motorene går like godt uten strøm, så stoppfunksjonen består i å kontrollere et rele som sitter i tilknytning til dieselpumpa på motoren. Det skal stoppe dieseltilførselen. Sjekk om det er dårlig kontakt der et sted, eller om det trenger litt oppsmøring. Det er vanligvis mulig å stoppe motoren manuelt med en spak eller noe der hvor det releet sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 11.September.2017 Del på Facebook Svart 11.September.2017 Noen har også et stykke fjær eller wire mellom stopp solenoid (bryter på motor) . Fjøren kan ha strekt seg eller wire må justeres. Hvis du setter på tenningen, samtidig som du vrir nøkkelen frem og tilbake tilstopp vil du se hvor det beveger seg. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi85 Svart 11.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2017 Går strøm ned til denne stopperen. Og strøm får den. Så må være noe med denne stopp solenoiden i pumpa Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 11.September.2017 Del på Facebook Svart 11.September.2017 Hos meg finnes det også en liten stoppekran på selve diesel-tilførselen. I verste fall kan den stenges (hvis du har en slik en) som en nødstopp, hvis ikke annet nytter. En løpsk dieselmotor er ikke noe du bør risikere. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.