Jump to content

Gamle Ormelet...


Ketil M

Recommended Posts

Ferien for min del starter med 2 dagers Slottsfjell festival i Tønsberg før turen går videre sørover mot Tjøme.

Har til og med bestillt billeter med "Vamp" på gamle Ormelet, og hadde håpet på å lurt med fruen på Båt-tur ned til Tjøme. Kommer vel frem av innlegget at hun ikke er den første til å bli med på båt-tur, så derfor urer jeg på om noen av dere har gode tips til reiseruten fra Tønsberg til Tjøme, og helst en gjestehavn som ligger nært Gamle Ormelet.

Nå er ikke en gjestehavn et must midt i fellesferien, så gode tips til andre steder å fortøye blir også godt mottatt!

 

Regner med å bruke to dager nedover, og da i vår gamle Selco Selcab på 18 fot med 130 Hk motor som lunker avgårde i 8-10 knop..

 

Mvh Ketil Morstøl.

Link to post
Share on other sites

så derfor urer jeg på om noen av dere har gode tips til reiseruten fra Tønsberg til Tjøme, og helst en gjestehavn som ligger nært Gamle Ormelet....

 

Mvh Ketil Morstøl.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei.

En fin kosetur fra Tønsberg til Tjøme kan være å ta til høyre etter kanalen og ned sundet mellom Foynland og Nøtterøy (høyvann er en absolutt fordel, ikke gå midt i men nært Foynlandssiden). Videre ned Bjerkøysundet og Årøysund. Da Kommer du ut nord av Mågerø.

Gjestehavner: Mågerø marina, Rica Havna, Verdens Ende. Rica Havna er nærmest, men fremdeles 20-25 min til fots. Du kunne jo også høre med SeaHorse Marina/Kaldnes maritime om de har en ledig plass ved servicebrygga. (5 min til fots).

Link to post
Share on other sites

Du kan finne mange flotte utehavner på veien til Tjøme, som ligger fint i le for den sedvanlige sydvesten i området. Ekornholmen, Gåsøy, Årøy (både Søndre og Nordre), Mostein, Frøungen, Burø etc. Omveien om Østre Bolærne er heller ikke avskrekkende. Jeg ville ikke lagt meg til ved Ødekjære av grunnen thor nevner. Det er vanvittig med båttrafikk i sundet.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Det er mange fine steder hvis en kommer til på vestsida av skjæra fra Hvasserbrua og ned til Havna. Men,der må du ha litt flaks for å få plass.

Her ligger en bra i le for hekksjø og vind,også kan drasse tronstolen opp på toppen og sitte der og beundre de mange flotte båtene som farter forbi.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...