Bjørn Løvjomås Startet 11.September.2017 Del på Facebook Startet 11.September.2017 (redigert) Hei. Får prøve å lure inn en liten hentetur igjen. Denne gangen er det en Nidelv 28 som skal fra Lindesnes til Fredrikstad. Planlagt avreise fra Lindesnes er til Onsdag. Ikke de beste meldingene den dagen. Men da går det for det meste innaskjærs. Regner med å rekke til Arendal i god tid før mørket. Forhåpentligvis roer vinden seg på onsdag så jeg kan tusle videre mot Fredrikstad på torsdag. Dette er båten som skal skifte hjemmehavn https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=102286453 Redigert 11.September.2017 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Komodo Svart 11.September.2017 Del på Facebook Svart 11.September.2017 Da slipper du i det minste å runde Lista. Men, gammel båt og motor. Får du gjort noen inspeksjon av tanken på forhånd? Ps; husk forsikring ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2017 Det er oppgitt at tankene er rengjort sist sesong. Så er det byttet filter inneværende sesong. Jeg får se om det er noen form for drenering på tankene. Båten skal være forsikret. Tar ikke sjansen på noe frakt uten det. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Ser jo ryddig ut den båten så blir nok en grei tur Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Worry II Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Jeg likte denne annonsen. Gode bilder, som viser båten på en meget god måte. Jeg har alltid likt denne gamle traveren. Godt den har TMD41p og ikke 40. Kjør pent, og god tur, Bjørn. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2017 Worry II skrev 2 minutter siden: Jeg likte denne annonsen. Gode bilder, som viser båten på en meget god måte. Jeg har alltid likt denne gamle traveren. Godt den har TMD41p og ikke 40. Kjør pent, og god tur, Bjørn. Jeg er faktisk veldig enig med deg her Worry. Nidelv 28 var en av de første båtene jeg ble betatt av. Så det blir morsomt å få en tur ned slik en båt. At den har 41 motor har jeg sagt til nye eier at han skal være veldig glad for. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Boddvar Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 God tur! Kan nok bli litt "humpete" ser det ut til. Du får ta masse bilder og holde oss oppdatert Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Napoli Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Jøss - det må da være den peneste Nidelv 28en jeg har sett på veldig lenge. Dersom den er like fin som den fremstår er det jo ikke noe problem å dra på tur med den der. God tur! Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2017 Jeg sitter nå å vurderer om det er lurt å vente ett døgn. Det er meldt mindre vind her sør på torsdag og fredag. Hvertfall her sør. Det er jo litt åpent ved Kvåsefjorden, homborside og ved Valøyene. 15 ms fra nord øst frister ikke. Akkurat nå er det redusert til 13 ms. Så får avvente litt og se. Jeg var ute å kikket på sjøen i går. Bør helst ligge inne, godt fortøyd når været er slik Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 JA ser noe friskt ut enig med du i det Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Worry II Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Ja, det er ikke Nidelv 28-vær det her. Den er våt nok som den er i mindre vind en dette. Jeg ville avventet.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2017 (redigert) Her er bølgevarsel fra barentswatch for onsdag kl 17. Ca den tiden jeg skal krysse kvåsefjorden etter planen. ? Heller mot en dag utsettelse nå Redigert 12.September.2017 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
gill72 Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Hei alle sammen, takk for fine ord om båten vi har kjøpt. Gleder oss til og få ho hjem til Fredrikstad. Tror båten er i trygge hender når Bjørn skal kjøre den hjem for oss. Er det ikke vær til å kjøre den, så la heller hver, og vent på noe bedre vær. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Hei Gill72, og velkommen til baatplassen! Alltid moro med nye medlemmer fra Fredrikstaddistriktet Hvor får båten hjemmehavn? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
gill72 Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Den blir lagt på Onsøy marina på Gressvik Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 (redigert) Gratulere med ny båt flott gammel dame @gill72......ser utrolig velholdt ut Redigert 12.September.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
gill72 Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Jo takk for det. Var å så og prøve kjørte den på søndag. Den så og virka veldig fin ut til og være en 30 års gammel båt. Tidligere eiere har nok tatt pent vare på den så langt vi kunne se Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2017 Så hyggelig å se ny båteier her. Tror du kommer til å like deg her på Bp. Etter Litt vurdering frem og tilbake har jeg bestemt meg for å utsette en dag. Værmeldingene er blitt noe bedre sent i kveld. Men barentswatch er ganske høye på meldingene ved Ulvøya. Dermed lar jeg tvilen bestemme. Det blir avreise mot Lindesnes med bil på torsdag morgen. Laluna har sagt han kan bli med å kjøre bilen tilbake til Kr.sand. Så slipper jeg helt ut til Furuholmen for å hente den. Snilt gjort ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 13.September.2017 Del på Facebook Svart 13.September.2017 gill72 skrev for 18 timer siden: Hei alle sammen, takk for fine ord om båten vi har kjøpt. Gleder oss til og få ho hjem til Fredrikstad. Tror båten er i trygge hender når Bjørn skal kjøre den hjem for oss. Er det ikke vær til å kjøre den, så la heller hver, og vent på noe bedre vær. Litt moro at Bjørn fikk denne. Det var jeg som sendte deg en pm på Facebook Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 13.September.2017 Del på Facebook Svart 13.September.2017 11 hours ago, Bjørn Løvjomås said: Dermed lar jeg tvilen bestemme. Er du i tvil, så er det ingen tvil! Helt enig i at det beste er å utsette avreise en dag. Sikkerheten kommer først, uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2017 Da er jeg på vei fra jolla mi. Deilig vær Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 14.September.2017 Del på Facebook Svart 14.September.2017 God tur, Bjørn, håper du får en fin og problemfri tur! Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 14.September.2017 Del på Facebook Svart 14.September.2017 God tur Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 14.September.2017 Del på Facebook Svart 14.September.2017 God tur! Ser ut som du får en fin seilas. Begynner med lett fralandsvind som går over til medvind, i følge windy. Sitér dette innlegget Link to post
johnnyl Svart 14.September.2017 Del på Facebook Svart 14.September.2017 Det er meldt flott vær, lettskyet og 4m/s fra nord / nord-øst ved Strømtangen Fyr til ankomst Fredrikstad på fredag. Skal være rolig før dette også så med slik vind blir det "flatt hav" får vi håpe... Gleder oss til å ta deg imot sammen med nye eiere. Døm gledær sæ bæl mye ;-) God tur og ser frem til oppdateringer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.